آفتاب

هشتمین آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان برگزار می‌شود

هشتمین آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از برگزاری "هشتمین آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان ایران" در آذر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری "هشتمین آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان ایران" به مرور برخی از مهمترین فعالیت‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ عمومی، اجتماعی، ملی و سیاسی پرداخت و تاکید کرد: فعالیت دانشجویان به عنوان عناصر فرهنگی در وضعیت اجتماعی تاثیرگذار است.

عیسی علیزاده در این نشست خبری که امروز در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ و نابسامانی‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده و دانشجویان به عنوان عناصر فرهنگی در این وضعیت نقش دارند، فعالیت‌های دانشجویی در این عرصه را موثر دانست و افزود: غالب فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس نیازسنجی انجام شده از جمله آنکه یکی از مراکز مهم افکارسنجی، مرکز افکارسنجی ایسپا وابسته به جهاد دانشگاهی نیز به این مهم مشغول است.

وی خاطرنشان کرد: طی نظرسنجی‌ها که در این سال‌ها در دانشگاه‌ها انجام شده دریافتیم که فعالیت‌های دانشجویی تاثیرگذار باید دارای ویژگی‌های به‌خصوصی باشد. مهمترین نکته علاقمندی دانشجویان به انجام آن فعالیت است که فعالیت‌های داوطلبانه نیز جزو آنها می‌شود. این فعالیت‌ها همچنین باید باعث ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی برای نظام شود که این به معنای نشاط دانشجو در فضای اجتماعی است.

علیزاده سپس با اشاره به اینکه مباحث این فعالیت‌ها باید برگرفته از زبان هنر و زبان عمومی باشد به بیان برخی فعالیت‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی در زمینه‌های فرهنگ عمومی، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ ملی پرداخت و توضیح داد: از جمله این فعالیت‌ها برگزاری سوگواره‌ها، توجه به گفتمان امام و انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ عمومی و نیز اعطای تندیس فداکاری در عرصه فرهنگ اجتماعی است.

وی افزود: همچنین در این فعالیت‌ها به فرهنگ سیاسی پرداخته شده، از جمله آنکه بعد از فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه آزاداندیشی مناظرات دانشجویی را به منظور تقویت فضای ارائه نظر برگزار کردیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین در پایان به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال و هجدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان ایران هر ساله در راستای قدردانی و شناسایی دانشجویان فعال در عرصه‌های دفاع مقدس، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلانه در سوانح، امور خیریه، سلامت و توانبخشی، سازندگی، محرومیت زدایی و آبادانی کشور از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1989417

وبگردی