آفتاب

دستگیری ۲ تن از عوامل شهادت محیط‌بان منطقه سولگرد مانه و سملقان

دستگیری ۲ تن از عوامل شهادت محیط‌بان منطقه سولگرد مانه و سملقان

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از دستگیری ۲ تن از عوامل شهادت محیط‌بان منطقه سولگرد مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسلم محمدیاران با اعلام این خبر تصریح کرد: به محض وصول گزارش، دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان در معیت مسؤولین محیط زیست و فرماندهی انتظامی آن شهرستان، در محل وقوع حادثه  حاضر و دستورهای قضایی لازم را صادر نمود.  

محمدیاران در تشریح ماوقع اظهار داشت: طبق بررسی های به عمل آمده، متهمین به قصد شکار از استان گلستان وارد منطقه حفاظت شده قُرخود واقع در سولگرد شهرستان مانه و سملقان شده و پس از مواجهه با محیط بانان، با آنها درگیر شدند.

این مقام قضایی افزود: در این درگیری دو تن از محیط بانان با ضربات چاقو و دیگر اشیاء سخت مورد ضرب و جرح شکارچیان مسلح، قرار گرفته و یک محیط بان نیز با شلیک اسلحه شکاری به شهادت می رسد؛ همچنین متهمان که دو نفر از آنها در این حادثه مجروح شده بودند ، با استفاده از تاریکی شب از صحنه گریختند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد خاطرنشان کرد: در معاینات اولیه به عمل آمده از پیکر محیط بان موردنظر، مشخص گردید وی با اصابت گلوله به ناحیه قلب، به شهادت رسیده است.

وی همچنین افزود: متهمین این حادثه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند که پرونده قضایی تشکیل شده در خصوص آنها به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مانه و سملقان ارجاع و بازجویی و تحقیق از متهمان دستگیر شده آغاز گردیده و تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا ، همچنان ادامه دارد.

ضمنا تعدادی سلاح شکاری شامل یک قبضه مینی کلاش یازده تیر، دوعدد سلاح شکاری دو لول و یک قبضه سلاح شکاری تک لول نیز از متهمین کشف و ضبط گردید.

کد N1989348

وبگردی