آفتاب
در پایان رقابتهای قهرمانی جهان؛

ساواته ایران به چهار نشان نقره و برنز دست یافت

ساواته ایران به چهار نشان نقره و برنز دست یافت

تیم‌ملی ساواته ایران در مسابقات جهانی بلغارستان و در بخش کنترلی موفق به کسب چهار مدال نقره و برنز شد ضمن اینکه یک کرسی بین‎المللی نیز به ایران رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی انجمن ساواته ایران، در پایان این دوره از مسابقات جهانی که به میزبانی بلغارستان برگزار شد فاطمه حقدوستی با غلبه بر حریف فنلاندی خود برای نخستین بار موفق شد در ساواته بانوان ایران و در استایل کنترلی به نشان برنز دست پیدا کند. 

در بخش مردان و رقابتهای وزن ۵۶- کیلوگرم مردان بهزاد تقی زاده پس از غلبه بر حریفانی از رومانی، هند و پرو در مرحله نیمه نهایی نماینده بلژیک را شکست داد و در مبارزان نهایی به فرانسه باخت و نقره گرفت.

سهیل رضایی در وزن ۶۰- کیلوگرم رضایی در نیمه نهایی به نماینده فرانسه باخت و برنز گرفت. رضایی با برتری مقابل یونان، آذربایجان و سوئیس به نیمه نهایی راه یافته بود. در مسابقات وزن ۶۵- کیلوگرم، حمزه مرادیان سرگروه تیم ملی کشورمان بعد از پیروزی مقابل حریفانی از هند و بلغارستان، در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف مراکشی نتیجه واگذار کرد و به نشان برنز دست یافت.

در حاشیه این دوره از مسابقات انتخابات کمیسیون مربیان فدراسیون جهانی در راستای طرح راهیابی این ورزش به جمع رشته های ورزشی المپیکی برگزار و حامد متین فر سرمربی تیم‌ملی ایران و مربی منتخب آسیا، به عنوان عضو کمیته مربیان فدراسیون بین المللی ساواته انتخاب شد.

در جریان این مسابقات سه داور ایرانی به اسامی لیلا رحیمی، آنا خسروی و امیرهوشنگ کیانپور درمسابقات مختلف قضاوت داشتند. 

کد N1989112

وبگردی