آفتاب
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد:

اشتغال بیش از ۳۴ هزار مددجو در شش‌ماهه نخست امسال

اشتغال بیش از ۳۴ هزار مددجو در شش‌ماهه نخست امسال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۳۴ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله عبدالملکی با اعلام اجرای الگوی جدید کسب‌وکار در کمیته امداد گفت: این الگو مبتنی بر دو نظام است؛ اصلاح الگوهای سنتی (نظام هدایت شغلی) و بهره‌برداری از الگوهای نوین (نظام راهبری شغلی). در نظام هدایت شغلی، ارتقای نیروی انسانی، چابک سازی ضوابط و قوانین، افزایش انگیزه و نظارت هوشمند و کیفی در دستور کار قرارگرفته است.

وی درباره نظام راهبری شغلی هم توضیح داد: ۵۱ طرح در این زمینه به‌طور آزمایشی در ده استان با کمک نیروهای جهادی دانشگاهی در حال اجرا می‌شود.

عبدالملکی با اعلام اینکه در شش‌ماهه نخست امسال از محل تبصره ۱۶ بودجه ۹۷ و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ۲۸ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اجراشده است گفت: با اجرای این طرح‌ها ۳۴ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای افراد تحت حمایت ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این تعداد فرصت شغلی ۵۴۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است افزود: از این رقم ۳۶۵ میلیارد تومان از محل منابع بانکی و ۱۷۴ میلیارد تومان از محل منابع کمیته امداد تأمین‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره اشتغال پایدار مددجویان روستایی گفت: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح در سامانه ثبت‌شده است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارجاع شده است. تاکنون ۳۱ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سه نوع آموزش مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی در دستور کار قرار دارد گفت: امسال باید ۱۶۷ هزار نفر در این سه زمینه آموزش می‌بینند که از این رقم تاکنون ۴۲ درصد محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر ارتقا کیفیت دوره‌های آموزشی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از طریق موسسه‌های کاریابی برای مددجویان فراهم‌شده است.

کد N1988513

وبگردی