آفتاب

بررسی چالش‌های تجاری‌سازی در جشنواره صنایع دریایی

بررسی چالش‌های تجاری‌سازی در جشنواره صنایع دریایی

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویکرد چهارمین جشنواره صنایع دریایی را تجاری‌سازی ذکر کرد و گفت: بر این اساس با حضور متخصصان اقدام به برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه‌های تجاری‌سازی و کارآفرینی در این حوزه می‌شود.

محمدسعید سیف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مزیت‌های ویژه دریا و نقش آن در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها، افزود: بهره‌برداری بهینه از مزیت‌ها و ظرفیت‌های دریا یکی از ملزومات امروز کشور برای رسیدن به اهداف تعیین‌ شده در این حوزه است که برای تحقق این اهداف نیاز به ایجاد شرایط مناسب برای کارآفرینی و کسب و کارهای نو در حوزه‌های دریایی است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش شد در قالب چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، همه نیازها و چالش‌های کشور در حوزه دریا مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر نهادها در برگزاری این جشنواره ملی، خاطر نشان کرد: برای ایجاد هم‌افزایی و همکاری، بر اساس مأموریت‌ها، رسالت‌ها، اهداف و توانایی هر بخش این جشنواره با همکاری نهادها، سازمان‌ها و انجمن‌های مرتبط با حوزه دریا برگزار می‌شود.

سیف با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه صنایع دانش بنیان دریایی، خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره برگزاری پنل‌های تخصصی است که در آن موضوعات مهم در حوزه صنایع دریایی توسط فعالان و متخصصان صنعت دریا، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت تا از این طریق علاوه بر بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود در این صنعت، شرایط رشد و توسعه صنایع و فناوری‌های نو دریایی فراهم شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌ رویکرد این جشنواره را تجاری‌سازی دانست و یادآور شد: در دوره‌های پیشین، جشنواره بیشتر بر آموزش تأکید داشت، اما در جشنواره امسال سعی شده است کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی با رویکرد تولید انبوه، تجاری‌سازی و کارآفرینی برگزار شود تا علاوه بر آموزش، جشنواره در حوزه‌های تجاری‌سازی و صنعتی نیز کارکرد داشته باشد. 

به گزارش ایسنا، چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV)"، "مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌پردازی دریایی"، "طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از اول تا 3 آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1988507

وبگردی