آفتاب

«عبدالله عبدالله» رای خود را به صندوق انداخت

«عبدالله عبدالله» رای خود را به صندوق انداخت

همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ افغانستان، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور، با حضور در یکی از مراکز رای گیری در شهر کابل، رای خود را به صندوق انداخت.

 به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از آوا، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان لحظاتی پیش با حضور در یکی از مراکز رای گیری در شهر کابل، رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان طی اظهاراتی در این مرکز گفت که آغاز روند رای دهی با بی نظمی مواجه بوده است.

عبدالله به نگرانی‌های ناشی از تاخیر در آغاز روند رای دهی اشاره و تاکید کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان باید توجه داشته باشد که مردمی که با قبول خطر و مشکلات به مراکز حاضر می‌شوند از حق رای دهی خود محروم نشوند.

به گفته وی، دشمنان مردم افغانستان نمی خواهند افغانستان دارای نظام مشروع باشد اما حضور گسترده مردم در مراکز رای دهی نشان می‌دهد که مردم از حق رای خود استفاده می‌کنند.

وی برگزاری انتخابات پارلمانی را یک قدم بزرگ در حیات سیاسی مردم افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد که انتخابات امروز به حاکمیت قانون، تامین ثبات سیاسی و آینده بهتر مردم افغانستان کمک کند و مردم بتوانند نمایندگان واقعی خود را انتخاب و راهی مجلس کنند.

 عبدالله به حوادث روند انتخابات به ویژه ترور ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس «قندهار» اشاره و تاکید کرد که مردم افغانستان قدر تلاش های نیروهای امنیتی را می‌دانند.

وی همچنین گفت که حضور گسترده مردم در مراکز رای دهی نشان می دهد که دشمنان با وجود ایجاد تهدیدها نمی‌توانند مردم را از شرکت در انتخابات بازدارند.

به گفته وی تضمین صد در صدی امنیت مبالغه است؛ ولی نیروهای امنیتی افغانستان، تمام کوشش خود را برای تامین امنیت انتخابات انجام داده و می‌دهند.

لازم به ذکر است که انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ افغانستان صبح امروز ساعت ۷ به وقت محلی رسما آغاز شد.

کد N1988094

وبگردی