آفتاب

انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان/درخواست از شرکت ها برای همکاری

انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان/درخواست از شرکت ها برای همکاری

چند سال قبل انجمنی برای اشتغالزایی و حرفه آموزش نابینایان شکل گرفت و امروز این انجمن کارگاهی را برای اشتغال و بسته بندی این افراد راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن نابینایان تجلی توانایی و تجربه ری در سال ۱۳۹۳ با همکاری هیات مدیره ای که همگی آنها از مجموعه نابینایان می باشند با هدف اشتغالزایی برای این قشر راه اندازی شد و با مجوز سازمان بهزیستی ادامه کار می دهد.

اصلی ترین هدف انجمن حول محور کار آفرینی و کمک های مقطعی نیز به دوستان نابینا می کند. که در حوزه ی تحصیل ازدواج و ... است.

علی رضا سلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در باره فعالیت این انجمن تجلی گفت: با عنایت به توانمندیهای کلامی نابینایان حوزه فروش تلفنی بهترین شغل و البته سخت ترین در مقایسه با حوزه های مختلف بازار یابی از جمله بازاریابی اینترنتی و حضوری که با حوزه فروش تلفنی را برای دوستانمان بهتر دانستیم کارمندان این بخش آموزش های مختلفی را در طول کار خود در رشته های فن بیان زبان بند و فن مذاکره که مرتبط به این کار است طی می کنند.

به گفته وی ، در مجموع ۲۵ نفر در این حوزه مشغول بکارند که ۱۳ نفر آنها افراد با آسیب بینایی هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان تجلی تاکید کرد: از دیگر بخش های این مجموعه قسمت بسته بندی کالاست که دوستان ما  محصولات مختلفی را بسته بندی کرده و برای ارسال  به واحد حمل و نقل تحویل می دهند.

سلامی گفت: وجه تمایز ما با شرکت های دیگر در این است که در  واحد انبار دو نفر از دوستان نابینا و کم بینا بایکدیگر همکاری می کنند و با استفاده از رایانه مجهزبه نرم افزارهای نابینایان به خوبی موجودی انبار را ثبت و ضبط کرده ه و حساب آن را نگه می دارند.این نهاد مردمی در بخش اداری خود از توان یکی از خانم های نابینا برای رفع و رجوع امور جاری انجمن استفاده می کند که با استفاده از رایانه می تواند حتی کارهای پرسنلی کارمندان را انجام داده و بر ورود و خروج آنها نظارت کند در ضمن تمامی کارهای تایپ و نوشتن نامه ها و کار های اداری انجمن تحت نظارت ایشان به خوبی انجام می شود.

وی همچنین از همکاری این انجمن با شرکتها و کارگاهها خبر داد و اظهار داشت: انجمن تجلی در تفاهم نامه ایی که با بعضی از کارگاهها و شرکت ها داشته است کارهای بسته بندی و مونتاژ را از آها دریافت کرده و کار بسته بندی و مونتاج آن را دوستان نابینا با سرعت و دقت به خوبی انجام می دهند و آنها را به همان شرکتها تحویل می نمایند و در ازای آن کارمندان کارمزد دریافت می کنند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن، اهداف مهم این مجموعه حفظ و نگهداری  اشتغال فعلی  حمایت از  مشاغل خانگی نابینایان ایجاد آموزش متناسب با توانمندهای آنهاست.

وی همچنین از همه شرکت ها و کارگاه هایی که محصولاتی برای بسته بندی و مونتاژ دارند و قصد برون سپاری آنها را  دارند درخواست کرد با این نهاد مردمی همکاری کنند و همچنین از دوستان معلول که در حوزه ی صنایع دستی فعالیت می کنند دعوت به همکاری می شود تا برای بازاریابی دست آورد های خود محصولات خود را به این انجمن معرفی کنند.

کد N1987757

وبگردی