آفتاب
پوربافرانی در گفتگو با مهر:

کشورهای همسایه به خدمات پزشکی و درمانی ایران نیاز دارند

کشورهای همسایه به خدمات پزشکی و درمانی ایران نیاز دارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه به خدمات پزشکی و درمانی ایران نیاز دارند.

عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر  درباره اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان در سفرها و مأموریت‌های پارلمانی و همچنین تدوین طرح‌ها و برنامه‌های خود تقویت دیپلماسی اقتصادی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف سازمان‌های بسیار زیادی در زمینه بهداشتی و درمانی وجود دارند که تعامل با آن‌ها منجر به تقویت دیپلماسی اقتصادی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید بتوانیم ضمن استفاده از توان و تکنولوژی بهداشتی و درمانی سایر کشورها، ظرفیت‌های داخلی خودمان در این عرصه را هم به کشورهای دیگر به ویژه همسایگان انتقال دهیم.

پوربافرانی با تاکید بر اینکه علاوه بر ضرورت صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی به سایر کشورها، باید توریسم سلامت هم مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: وزارت بهداشت و درمان در برخی از شهرها چون تبریز، شیراز و اصفهان، مراکز گردشگری سلامت را راه‌اندازی کرده است که ارزآوری زیادی برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در زیرساخت‌های گردشگری سلامت وجود دارد، افزود: دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات لازم برای توسعه توریسم سلامت را فراهم کنند تا از این طریق بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان کرد: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه به خدمات پزشکی و درمانی ایران نیاز دارند و باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سلامت به خوبی بهره ببریم.

کد N1987595

وبگردی