آفتاب
گلیج در گفتگو با مهر:

هیچ وزنی به اندازه ۹۷ کیلوگرم مدعی قهرمانی ندارد

هیچ وزنی به اندازه ۹۷ کیلوگرم مدعی قهرمانی ندارد

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در آستانه حضور در رقابت‌های جهانی گفت: در یکی از سخت‌ترین اوزان مسابقات حضور دارم ولی از هیچ حریفی نمی‌ترسم.

مجتبی گلیج پیش از اعزام تیم ملی کشتی آزاد ایران به رقابتهای جهانی مجارستان به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه آمادگی قابل قبولی برای حضور در این مسابقات دارم. سرمربی و اعضای کادر فنی تیم ملی همواره در طول برگزاری اردوهای و تورنمنت های بین المللی به ملی پوشان تاکید داشتند که باید با دل و جان کشتی گرفت و تا آخرین لحظه برای کسب نتیجه جنگید. من هم با همین هدف به میدان خواهم رفت و تا جایی که توان دارم در برابر حریفان کشتی خواهم گرفت.

وی افزود: وزن ۹۷ کیلوگرم یکی از سخت ترین و پرستاره ترین اوزان رقابتهای جهانی است. آزادکاران عنوان‌داری همچون سعدالله‌یف روس، اسنایدر آمریکایی، آلباروف آذربایجانی و برخی مدعیان دیگر، همگی از جمله مدعیان اصلی قهرمانی هستند و گذر از سد هر کدام از این نفرات کار بسیار سخت و دشواری است. اما من ناامید نیستم و همانطور که بارها گفته ام از هیچ حریفی ترس و هراس ندارم.

ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران ادامه داد: می دانم که مسئولیت سنگینی دارم و گام در جایگاه بزرگانی همچون علیرضا حیدری و رضا یزدانی گذاشته ام که هر کدام افتخارات زیادی برای کشتی ایران کسب کرده اند. به همین دلیل انگیزه زیادی دارم تا بتوانم نماینده خوبی برای ایران باشم.

گلیج در پایان با اظهار امیدواری به عملکرد دیگر ملی پوشان اعزامی به رقابتهای جهانی گفت: تمامی بچه ها در وضعیت خوبی برای حضور در مسابقات هستند. خوشبختانه از نظر مصدومیت نیز هیچکدام از بچه ها مشکل خاصی ندارند و تیمی باانگیزه و باروحیه را در رقابتهای جهانی خواهیم داشت. فقط امیدوارم به مشکلات مختلف از جمله نحوه قرعه کشی و اتفاقات داوری گرفتار نشویم و با تمام وجود به میدان برویم.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابتهای جهانی به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری

۶۱ کیلوگرم: باقر یخکشی

۶۵ کیلوگرم: امیرحسین مقصودی

۷۰ کیلوگرم: یونس امامی

۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

۷۹ کیلوگرم :عزت اله اکبری

 ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۲ کیلوگرم : علیرضا کریمی

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج

۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با مصاف مدعیان اوزان ۶۱، ۷۴ ، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در روز شنبه ۲۸ مهرماه آغاز می شود که مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم روز یکشنبه ۲۹ مهرماه و رقابتهای ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم نیز روز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

کد N1987571

وبگردی