آفتاب
معاون اول رئیس‌جمهور:

مدیرانی که زمانی بصورت کوپنی کشور را کردند، الان هم می‌توانند کمک کار باشند

مدیرانی که زمانی بصورت کوپنی کشور را کردند، الان هم می‌توانند کمک کار باشند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما تجربه چهل ساله را داشته‌ایم و مدیرانی داشتیم که به صورت کوپنی کشور را و اقتصاد را اداره کردند و الان هم در کشور حضور دارند و مدیرانی هستند که می‌توانند کمک کار باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری در جمع نمایندگان ادوار گفت: بنده توفیق داشتم و در دور دوم و سوم در جمع مجلسیان بوده‌ام. شرکت در جمع چهره‌هایی که جزو افراد نخبه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بوده و در مسئولیت‌های کشور حضور داشته‌اند فرصت مغتنمی است که انسان بتواند در این جمع حضور یابد.

وی ادامه داد: این جمعی است که اگر شرایط دشوار کشور به خاطر مسئولیت‌هایی که داشته‌اند برایشان گفته شود شاید راحت‌تر و قابل فهم‌تر باشد. آدم در این جمع احساس نزدیکی دارد چون دغدغه‌های مشترکی نسبت به نظام و انقلاب و کشور در بین ما وجود دارد که هرکدام در حد توان خود در این انقلاب و نظام نقشی داشته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: درک درستی از شرایط کشور برای هرکدام از ما که پیشنهاداتی برای حل مشکلات کشور داریم می‌تواند کارساز باشد.

وی در تشریح شرایط کشور گفت: شرایط کشور از نظر من شرایطی پیچیده و چندوجهی و خطیر است. چون معلوم است تلاش‌های وسیعی از ابعاد داخلی و خارجی انجام می‌گیرد که برای کشور و ملت مشکلاتی ایجاد کنند. شرایط کشور یک بعد خاصی از ابعاد نیست بلکه چندوجهی است و آینده این شرایط مهم است که چه جهتی در پیش روی این شرایط قرار دارد. جهت پیش رو بستگی به نقش آفرینان دخیل در آینده کشور دارد که چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند.حاکمیت، مدیران و اقشار مختلف مردم در جهت دادن آینده این شرایط با توجه به نقشی که می‌گیرند، سهیم هستند و مشخص می‌شود که چه کاری باید انجام دهیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: بهتر است بگوییم شرایط موجود چه شرایطی است. شرایط فعلی محصول عوامل اقتصادی نیست. هرکس درباره شرایط کشور صحبت می‌کند نهادها و آثار اقتصادی را پیش می‌کشند و سعی می‌کنند بگویند شرایط فعلی به خاطر وضعیت اقتصاد است.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت اقتصاددان زیادی در کشور داریم، عنوان کرد: این اقتصاددانان در دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی مدارج تحصیلی را گذرانده و قادرند در مشکلات موجود پیشنهاد بدهند.

جهانگیری یادآور شد: ما تجربه چهل ساله را داشته‌ایم و مدیرانی داشتیم که به صورت کوپنی کشور را و اقتصاد را اداره کردند و الان هم در کشور حضور دارند و مدیرانی هستند که می‌توانند کمک کار باشند. مدیرانی داشتیم که دوران جنگ را اداره کردند و مدیرانی داشتیم که به سمت اقتصاد آزاد رفتند و این کارها را انجام دادند.

ادامه دارد...

کد N1987194

وبگردی