آفتاب

رضایت‌ کارگران زغال سنگ «البرز شرقی» از وضعیت معدن/حقوق معوقه نداریم

رضایت‌ کارگران زغال سنگ «البرز شرقی» از وضعیت معدن/حقوق معوقه نداریم

پس از سالها چالش کارگری در معدن زغال سنگ البرز شرقی وضعیت این واحد معدنی و کارگران آن از تقریبا پنج ماه قبل با تامین منابع مالی رو به بهبودی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی گفتند: پس از سال‌ها چالش کارگری در «معدن زغال سنگ البرز شرقی» وضعیت این واحد معدنی از تقریبا ۵ ماه قبل با تامین منابع مالی آن رو به بهبودی است و مدعی‌اند همه مطالبات معوقه آنها پرداخت شده و هیچ حقوق و مزایایی طلب ندارند.

یکی از کارگران شاغل در شرکت البرز شرقی با بیان اینکه نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تامین منابع مالی به مرور معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران شاغل در این واحد معدنی و شرکت‌های زیرمجموعه آن پرداخت شد و فعالیت کارگران در بخش تولید زغال سنگ سرعت گرفته است.

او همچنین درباره نحوه برخورد مدیران شرکت با همکارانش گفت: مدیریت بر تولید بیشتر تاکید دارد و در عین حال پیگیر مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آنهاست.

او درباره امنیت شغلی کارگران معدنچی واحد البرز شرقی گفت: تعاملی که بین مدیرعامل با کارگران وجود دارد باعث شده کارگران از لحاظ امنیت شغلی احساس خطر نکنند.

به گفته این کارگر، پیش از این کارگران برای دریافت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زدند در عین حال مدیریت به بهانه کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

کد N1987023

وبگردی