آفتاب
دل‌نوشته‌ هادی فنایی‌اشکوری درباره زیارت اربعین؛

آخرالزمان را در اربعین و از ارض کربلا باید دید/اربعین؛ موج بیداری

آخرالزمان را در اربعین و از ارض کربلا باید دید/اربعین؛ موج بیداری

امروز انسان مدرن با بحران‌های مواجه شده است که راه برون‌رفت از آن را در مدرنیته نمی‌یابد. تاریخ به نقطه پایان خود نزدیک شده و آخرالزمان را در اربعین و از ارض کربلا باید دید.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی فنایی اشکوری، مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در مورد ویژگی های پیاده روی میلیونی اربعین در یادداشتی با عنوان اربعین؛ موج بیداری نوشت: جهان بسیار تاریک و ظلمانی شده است. هیچ کس گمان نمی کرد که ارمغان دموکراسی و مدرنیته، ظلمت و استبداد و تحجر و اختناق باشد. هیچ کس باور نمی‌کرد که آزادی به مسلخ برود. هیچ کس گمان نمی‌کرد جهان به قول برژینسکی، خارج از کنترل درآید، اما امروز با کمال تأسف می بینیم که تمام چیزهایی را که به باور بشر ناممکن بود ممکن درآمد. غول رسانه، دجال شد و همه حقیقت را انکار کرد و تزویر و شکاکیت را به نام حقیقت به مردم تحویل داد.

امروز انسان مدرن با بحران‌های مواجه شده است که راه برون‌رفت از آن را در مدرنیته نمی‌یابد و به فکر این است به بیرون جهان مدرن راهی پیدا کند. هر کجا رفت آنجا را تهی یافت. سرانجام راهش را در کربلا روز اربعین در مسافت بین نجف و سرزمین کربلا پیدا کرد. آنجا سراج منیر بود، آنجا سفینه نجات بود. آنجا خالص و زلال بود. آنجا همه ستم دیدگان تاریخ با هم جمع بودند. ابوذر و عمار و سمیه و مالک همه آنجا بودند. آنجا برده سیاه فریاد اذان سرمی‌داد.

آنجا حر بن یزید را می دید که از همه گذشته اش شرمنده است. آنجا زهیر را دید که دست از تجارت برداشته و به جهاد روی آورده است. آنجا حسین فرزند علی و فاطمه را دید که با تمام وجود فریاد می زد هیهات من الذله... . آنجا زینب دختر علی را می دید که با شلاق ستم به اسارت می رود تا زنجیر اسارت را از دست و پای بشر باز کند. آنجا دستهای فرزند دیگر علی، عباس را دید که از بدن جدا شده تا دست به کف دشمن نسپارد و بالاخره آنجا همه صحنه های نبرد حق و باطل را یک جا دید. اکنون همه آزادگان جهان پایان تاریخ را در اربعین و در مسیری می بینند که به کربلا منتهی می شود. امروز همه روزها به اربعین و همه راه ها به کربلا ختم می شود .

و تو ای برادر و خواهر بیدار مسلمان در چنین غوغای بزرگ آخرالزمان بیا هم تماشاگر و هم بازیگر باش .تماشاگر باش تا ببینی مردم ستمدیده و آگاه پنج قاره با نژاد و مذهب گوناگون یک راه انتخاب کرده اند؛ راه کربلا و همه یک روز برگزیده اند؛ روز اربعین. بازیگر باش و به این موج آگاهان پیوند بخور تا دیگران تماشاگر تو باشند.

تاریخ به نقطه پایان خود نزدیک شده و آخرالزمان را در اربعین و از ارض کربلا باید دید. امروز هر کسی که از جباران تاریخ، ستم دیده است فقط در کربلا و اربعین می تواند علیه اش فریاد بزند. امروز تنها راه نجات از کربلا می گذرد. دیگر سازمان ملل و دیوان لاهه و حقوق بشر باطل شده اند. هر کسی حقی دارد باید در اربعین به کربلا بیاید و حقوقش را از جلادان این عصر بستاند. امروز فقط در کربلا می توان فریاد زد و همه ستمکاران را به محکمه سپرد. امروز هر کسی به دنبال آگاهی و آگاه کردن است به کربلا رود، زیرا آنجا همه چیز روشن می شود. آنجا همه چیز زلال و صاف است و تزویز و مکر آنجا برملا می‌شود و آنجا محشری دیگر است.

«بذل مهجته لیستنقذ العباد من الجهاله  وحیره الضلاله... » حسین خون خود را داد تا بشر از ستم و جهل و تحیر و تزویررها گردد. چه کسی باور می کرد در آخرالزمان در اربعین کربلا جهالت و تحیر بشر به آگاهی و انتخاب بینجامد؟ اربعین تمام ستم و جهالت و تزویر را برملا می کند. سهم شما در این واقعه بزرگ، حضور هوشیارانه و حسینی است.

کد N1986280

وبگردی