آفتاب

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی درگذشت باستان‌شناس گیلانی را تسلیت گفت

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی درگذشت باستان‌شناس گیلانی را تسلیت گفت

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور پیامی درگذشت باستان‌شناس، نویسنده و پژوهشگر گیلانی را تسلیت گفت.

به‌ گزارش ایلنا، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور پیامی درگذشت بهروز همرنگ باستان‌شناس، نویسنده و پژوهشگر گیلانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت علی اصغر مونسان به مناسبت درگذشت بهروز همرنگ به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت یکی از باستان شناسان باسابقه و تلاشگر کشورمان که سهمی بزرگ در پژوهش های میراث فرهنگی و باستان شناسی استان گیلان دارد موجب تالم و تاثر اینجانب گردید. مرحوم بهروز همرنگ در حین خدمت و در روزی که مزین به نام باستان‌شناسی است دارفانی را وداع گفت و تصویری از یک محقق متعهد و بزرگ از خود در خاطره ها برجای گذشت. ۲۳ سال فعالیت مفید و مستمر در حوزه باستان‌شناسی و تدریس در دانشگاه، تالیف ۵ کتاب ماندگار، نگارش ۲۰ مقاله ارزشمند و شناسایی ۷۰۰اثر در بررسی‌های باستانشناسی رودبار و تالش، روایت بخشی از خدمات ارزشمند مرحوم همرنگ به میراث فرهنگی ایران است. درگذشت آن فقید عزیز را به جامعه باستان شناسی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و از خداوند منان برای روح آن بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزی صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

بهروز همرنگ باستانشناس، نویسنده و پژوهشگر آثار باستانی گیلان روز گذشته - دوشنبه ۲۳ مهر- در حین ماموریت و در حال انجام گمانه زنی و لایه‌نگاری تعیین حریم کهنه ماسوله گیلان دارفانی را وداع گفت.

کد N1985676

وبگردی