آفتاب
سرتیپ مرعی حمدان:

مناطق تحت کنترل «قسد» تحویل ارتش سوریه شود

مناطق تحت کنترل «قسد» تحویل ارتش سوریه شود

یکی از کارشناسان نظامی سوری با اشاره ناتوانی نیروهای سوریه دموکراتیک در مناطق تحت کنترلشان در دیرالزور در برابر داعش خواستار سپردن مبارزه با تکفیری ها به ارتش سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرتیپ مرعی حمدان کارشناس نظامی سوری اعلام کرد: یورش اخیر داعش به اردوگاه آوارگان در حی البحره در استان دیرالزور و اسیر کردن ۱۳۰ خانواده که تعداد افراد آن بالغ بر ۷۰۰ نفر است؛ هدفش استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش سوریه است.

وی افزود: این یورش که در منطقه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک رخ داد و افراد اسیر شده به مناطق درگیر داعش با نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور فرستاده شده اند تا به عنوان سپر انسانی استفاده شوند، نشان دهنده روزنه خطرناکی است که باید فورا سد شود.

این کارشناس سوری با اشاره به بی تاثیر بودن عملیات طوفان الجزیره نیروهای سوریه دموکراتیک ضد داعش، بیان کرد: مقابله با داعش باید به ارتش سوریه سپرده شود زیرا قدرت کوبنده واقعی در سوریه است و توان تکمیل روند مبارزه با تروریسم را دارد و نیروهای سوریه دموکراتیک اگر بتوانند باید وظیفه حمایت از مناطق تحت کنترل خود را برعهده گیرند.

وی در عین حال تاکید کرد: تا زمانی که نیروهای سوریه دموکراتیک از برخورد با تروریستهای داعش که هرازگاهی به مناطق تحت کنترل آنها یورش می برند و صدها نفر را با خود می برند؛ باید این مناطق را اگر نمی توانند از آن حمایت کنند تحویل ارتش سوریه دهند و با ارتش سوریه همکاری کاملی برای توقف این فاجعه داشت باشند.

سرتیپ مرعی حمدان گفت: وجود بیش از ۷۰۰ نفر نزد داعش امکان استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر عملیات ارتش سوریه ضد تکفیری ها را می دهد و مفهومش دادن برگه برنده به داعش است که این قابل قبول نیست و باید کسانی که این برگه را به داعش داده اند مورد بازخواست قرار گیرند.

شایان ذکر است که منابع روسی روز گذشته اعلام کردند که داعش با حمله به حی البحره ۱۳۰ خانواده متشکل از ۷۰۰ نفر را ربوده است.

کد N1985557

وبگردی