آفتاب

داعش تمام زیرساخت‌های موصل را نابود کرده است/منتظر شرکت‌های ایرانی هستیم

داعش تمام زیرساخت‌های موصل را نابود کرده است/منتظر شرکت‌های ایرانی هستیم

نایب رییس اتاق بازرگانی موصل گفت: داعش تمام زیرساخت‌ها را در موصل نابود کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عارف حمدون صلاح عصر امروز در نشست هیات تجاری اقلیم کردستان با اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: بعد از پاکسازی موصل و شمال عراق از داعش اکنون این شهر کاملا امن است و فعالیت خود را برای آبادانی آغاز کرده و از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنم برای همکاری‌های بیشتر و در جریان گرفتن فعالیت‌ها به این شهر سفر کنند.

وی ادامه داد: داعش در سال‌های اشغال این شهر انسانیت را هدف قرار داده بود و به‌طور کاملا عامدانه و هدفدار از همان ابتدا شروع به تخریب زیرساخت‌های صنعتی، اجتماعی و رفاهی کرد طوری‌که امروز چیزی از آنها نمانده است. موصل یک شهر باسابقه تاریخی بوده و مردم با ادیان مختلف کنار یکدیگر در آن زندگی می‌کردند که از این جهت به لبنان عراق معروف شده بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی موصل تصریح کرد: زنان در این دوره بدترین وضعیت را داشتند. آنها حق نداشتند تنها از خانه خارج شوند و این کار در چشم داعش برابر با فاحشه‌گری بود. این تنها بخشی از جنایت‌های داعش در موصل و شمال عراق بود.

وی افزود: از لحاظ زمینی و مسافت بهترین کشور برای تعاملات بازرگانی و شمال عراق، ترکیه است اما ما خواهان استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی بخصوص مصالح ساختمانی و تجربه مهندسان ایرانی در صنایع هستیم و بر همین اساس این هیات به ایران آمده تا مقدمات آن را فراهم کند.

کد N1983781

وبگردی