آفتاب

سفر ۴۲۰ هزار نفر به اربعین قطعی شد/مابه‌التفاوت قیمت ویزا به زائران پرداخت می‌شود

سفر  ۴۲۰ هزار نفر به اربعین قطعی شد/مابه‌التفاوت قیمت ویزا به زائران پرداخت می‌شود

دبیر ستاد اربعین گفت: تا این لحظه ۴۲۰ هزار نفر برای ویزای اربعین ثبت‌نام کردند که تا به حال از این میزان ۳۰۰ هزار نفر از آنها ویزای‌شان صادر شده و روادید در اختیارشان قرار گرفته است.

شهریار حیدری (دبیر ستاد اربعین) درخصوص آخرین تعداد میزان گردشگران مذهبی که برای رویداد اربعین ثبت‌نام کرده‌اند به خبرنگار ایلنا گفت: تا این لحظه ۴۲۰ هزار نفر برای ویزای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که تا به حال از این میزان ۳۰۰ هزار نفر از آنها ویزای‌شان صادر شده و روادید در اختیارشان قرار گرفته است.

وی درباره چگونگی پرداخت میزان هزینه‌هایی که قبل از پایین آمدن مبلغ ویزای اربعین از مردم گرفته شده بود، بیان کرد: سازمان حج و زیارت سازوکاری را مشخص کرده است که براساس آن به همان شکلی که مردم ثبت‌نام و هزینه‌ها را پرداخت کردند، از همان مسیر هزینه‌های خود را دریافت کنند که البته بعد از اربعین خواهد بود. چراکه همه این حساب‌ها تا بعد از اربعین متمرکز باقی مانده و کسی حق برداشت ندارد و بعد از اینکه هزینه‌های زائرینی که برای ویزا اضافه پرداخت کرده‌اند؛ پرداخت شد، هزینه‌های خدمات، درمان و بیمه پرداخت می‌شود.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره گرانی هزینه حمل و نقل در کشور عراق که امروز اعلام شده است، بیان داشت: هزینه حمل و نقل در کشور عراق گران نشده بلکه ارزش پول ما نسبت به دینار پایین آمده است. ولی همانطور که هزینه ویزا را پایین آوردیم در حال تلاش هستیم تا این هزینه را نیز کاهش بدهیم. به صورت مستمر چنین تلاش‌هایی ادامه دارد تا هزینه زائرین کاهش پیدا کند که ازجمله آنها می‌توان به بسیج کردن امکانات رایگان در آن طرف مرز اشاره کرد که تا حدود زیادی عشایر، مواکب و خیرین برای این موضوع اعلام آمادگی کردند و قرار است تعدادی خودرو را به طور رایگان در اختیار زائرین قرار دهند.  

 وی افزود: این موضوع قابل اطلاع‌رسانی نیست چراکه ممکن است برخی از زائران به هوای اینکه تسهیلات رایگان است، به اشتباه بیفتند. این امکان وجود دارد که ده زائر با یکدیگر به مرز بروند و یک خیر بیاید آنها را از مرز تا کربلا سوار کند و در عین حال هم ممکن است زائری در یک مسیری کلی پول بدهد.

دبیر ستاد اربعین در پایان گفت: به طور کلی ما تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های کشور عراق که ازجمله آنها می‌توان به خیرین و صاحبین مواکب و عشایر اشاره کرد، استفاده کنیم و در همین راستا در همین هفته بنده به عنوان کسی که تفاهم‌نامه امضا کرده است، سه بار با وزیر کشور عراق  برای این موضوع صحبت کردم و انشاله که این هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

کد N1982680

وبگردی