آفتاب

اعلام نرخ بیکاری و مهاجرت استان خراسان جنوبی

اعلام نرخ بیکاری و مهاجرت استان خراسان جنوبی

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان 15.5 درصد و نرخ مهاجرت از استان نیز 7.5 درصد است، گفت: خراسان جنوبی یکی از بالاترین سرانه‌های نخبه‌ای را دارد.

به گزارش ایسنا، سعیدرضا احمدی زاده، شب گذشته در نشست رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: خراسان جنوبی منطقه‌ای عالم‌پرور است و 6 پدر علم ایران در استان وجود دارند.

وی با بیان اینکه علمای ارزشمندی در استان هستند، تصریح کرد: بنیاد نخبگان یکی از نهادی است که هدایت، حمایت و کمک به استعدادهای درخشان را بر عهده دارد.

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی افزود: بیش از 213 مستعد در بنیاد نخبگان استان وجود دارند و 131 دانشجو و 77 فارغ‌التحصیل در بنیاد نخبگان فعالیت دارند.

احمدی‌زاده با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان 15.5 درصد و نرخ مهاجرت از استان نیز 7.5 درصد است، تصریح کرد: خراسان جنوبی یکی از بالاترین سرانه‌های نخبه‌ای را دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این شهر، شهر علم و ایمان است، بنابراین دانشگاه بیرجند باید یک دانشگاه ماموریت‌گرا باشد.

رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های معتبر دنیا برای نخبه‌پروری هزینه بسیاری می‌کنند، چرا که به این مساله اهمیت بسیاری می‌دهند.

ناصری، رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: هنر پارک علم وفناوری استان انسان‌سازی است و صنعت ما تولید نیروی انسانی است.

وی گفت: در حال حاضر 175 شرکت در پارک علم و فناوری استان وجود دارد که از این تعداد 42 شرکت دانش‌بنیان هستند که تنها 12 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد قاین فعالیت دارند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: در بحث زیرساخت پارک علم و فناوری مشکل داریم، اما با این حال مشکل مرکز رشد واحد فناوری فردوس حل شده و برای تجهیزات آن 700 میلیون تومان هزینه شده است.

ناصری یادآور شد: یکی از درخواست‌های ما این است که در ابلاغیه‌های معاونت پژوهش‌وفناوری و معاونت اداری وزارت علوم، استان دیده شود تا دریافتی خوبی داشته باشیم.


انتهای پیام

کد N1982110

وبگردی