آفتاب
نجفی در گفت‌وگو با ایلنا:

راهگشای مشکلات کشور «وفاق» است/ با خودخواهی و انحصارطلبی راه به جایی نخواهیم برد

راهگشای مشکلات کشور «وفاق» است/ با خودخواهی و انحصارطلبی راه به جایی نخواهیم برد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات یک شبه حل نمی‌شود و همه سرمایه‌های کشور باید با کمک یکدیگر مسائل را برطرف کنند.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره راه حل حفظ انسجام و اتحاد در شرایط کنونی کشور گفت: ما در کشور مسئله‌ای نداریم که قابل حل و مدیریت شدن نباشد، مسائل و مشکلات کشور رفع خواهند شد به شرط آن‌که برای برطرف کردن همه سرمایه‌ها در کنار هم قرار گیرند.

وی ادامه داد: منظورم از سرمایه‌ها فقط مادی نیست، بلکه اجتماعی، انسانی و نمادین است که اگر این‌ها کنار هم قرار گیرند و بسیج شوند ما مشکل غیرقابل حلی نخواهیم داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مشکلات یک شبه حل نخواهند شد، عنوان کرد: مسائل و مشکلات در بستر زمان قابل حل هستند و اعتقاد دارم راهگشا و حلال مسئله این است که وفاق صورت گیرد.

وی درباره ساز و کار ایجاد وفاق در جامعه گفت: ملزومات و پیش نیازهایی برای این کار وجود دارد اما دستوری نیست؛ وفاق اجباری و الزامی نیست باید به لوازمش پایبند بود.

نجفی تاکید کرد: از لوازم ایجاد وفاق گفت‌وگو کردن و پذیرش تفاوت‌ها و اختلافات است؛ باید در عین اختلاف و تفاوت پذیرش قواعد، یک کار جمعی صورت گیرد، باید یاد بگیریم که همه باهم کار کنیم. 

وی ادامه داد: تصور می‌کنم در چنین شرایطی با تغییر مسیر حرکت کشور مسائل حل می‌شود. از دل چنین راهکارها و روش‌هایی حل مسئله بیرون می‌آید انرژی و توان اجرایی و راه حل مسئله هم ایجاد می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد کما فی سابق همان راهی که می‌رفتیم برویم با تخطئه، عدم پذیرش بحث‌های گوناگون، خودخواهی و انحصارطلبی راه به جایی نخواهیم برد.

کد N1981037

وبگردی