آفتاب

نقش نوسانات ارزی در بروز اختلالات اضطرابی جامعه

نقش نوسانات ارزی در بروز اختلالات اضطرابی جامعه

همشهری آنلاین: رئیس انجمن علمی روان پزشکان ایران نقش نوسانات ارزی را در بروز اختلالات اضطرابی جامعه موثر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم رسولیان صبح چهارشنبه در نشست خبری سی و پنجمین همایش انجمن علمی روان پزشکان ایران گفت: نوسانات ارزی یکی از عوامل اجتماعی ناشی از بحران‌های اقتصادی است و قطعاً در بروز استرس تأثیر دارد.

وی افزود: افراد بر مبنای شخصیت و ویژگی‌های فردی نسبت به این قبیل بحران‌ها واکنش نشان می‌دهند ولی می‌توان عنوان داشت که این قبیل بحران‌ها، فضای عمومی جامعه را ناامن می‌سازد.

رسولیان خاطرنشان کرد: وقتی مشکلات از حدی می‌گذرد قطعاً عملکرد فرد را کاهش می‌دهد و وقایعی از این دست روی عملکرد جامعه اثرگذار است.

رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در ارتباط با نوسانات ارزی و افزایش سکته‌های قلبی در هفته‌های اخیر تصریح کرد: افزایش اضطراب برای کسی که زمینه بیماری قلبی دارد می‌تواند منجر به سکته شود.

وی با عنوان این مطلب که عوامل اجتماعی بسیار پیچیده است، اظهار داشت: اضطراب‌هایي از نوع بحران‌های اقتصادی می‌تواند براساس ویژگی‌های فردی بر عملکرد افراد اثرگذار باشد.

رئیس سی و پنجمین همایش انجمن علمی روان پزشکان ایران در ادامه به موضوعات مورد بحث در همایش امسال اشاره کرد و گفت: در همایش امسال موضوعات مختلفی از جمله مسائل صنفی و اجتماعی در حوزه روان پزشکی و همچنین درمان و اختلالات روان پزشکی، آموزش روان پزشکی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت بحث و گفتگو می‌شود.

به گفته وی، اکثر پژوهش‌ها نشان داده حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درصد سلامت افراد ناشی از رفتارهای فردی است و عوامل اجتماعی مانند فقر و نابرابری سهم ۷۰ درصدی در سلامت جامعه دارد.

کد N1980443

وبگردی