آفتاب

نمی‌توان زمانی برای بازداشت موقت در نظر گرفت/ موضوع باید در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد

نمی‌توان زمانی برای بازداشت موقت در نظر گرفت/ موضوع باید در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد

نماینده تهران گفت: محدودیت بازداشت موقت ممکن است سبب فراری شدن افراد مجرم خطرناک شود، لذا موضوع باید در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب به عنوان مخالف طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری درباره مدت زمان بازداشت موقت بیان کرد: اگر محدودیت بازداشت موقت را بدون در نظر گرفتن جرایم متعدد در نظر گرفت، سبب ایجاد تعارضاتی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل این موضوع که دادگاه باید توجه داشته باشد که قرار تامین قرار ابدی نبوده، صحیح است، افزود: نوع جرایم با یکدیگر متفاوت است بنابراین نمی‌توان زمانی برای بازداشت موقت در نظر گرفت. البته در این طرح استثنائاتی در نظر گرفته شده که کامل نیست.

وی ادامه داد: باید این طرح به کمیسیون ارجاع شود تا کمیسیون نظر خود را درباره طرح مذکور ارائه دهد، چرا که عدم تامین نظر کمیسیون ممکن است آثار زیانباری ایجاد کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محدودیت بازداشت موقت ممکن است سبب فراری شدن افراد مجرم خطرناک شود، لذا موضوع باید در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و یا حتی کمیسیونی به این منظور تشکیل شود.

کد N1980111

وبگردی