آفتاب

هفته ۷ بوندس‌لیگا؛ فستیوال‌های گل در دورتموند و لایپزیگ

هفته ۷ بوندس‌لیگا؛ فستیوال‌های گل در دورتموند و لایپزیگ

همشهری آنلاین: لایپزیگ در آخرین دیدار هفته ۷ بوندس‌لیگا نورنبرگ را ۶ بر صفر مغلوب کرد. دورتموند در دیداری بسیار پرهیجان مهمان خود، آگسبورگ را ۴ بر ۳ شکست داد. بایرن مونیخ در خانه خود ۳ بر صفر مغلوب مونشن‌گلادباخ شد.

  • وردر برمن ۲ - ولفسبورگ صفر

رقابت‌های هفته هفتم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه ۱۳ مهر (۵ اکتبر) با برگزاری داربی شمال آلمان میان وردر برمن و ولفسبورگ آغاز شد. سبزپوش‌های برمن که در فصل جاری خوش درخشیده‌اند توانستند با پیروزی ۲ بر صفر بر "گرگ‌های ولفسبورگ" سه امتیاز مهم به دست آورده و رتبه چهارم جدول را به خود اختصاص دهند.

  • هانوفر ۳ - اشتوتگارت یک

یکی دیگر از برندگان هفته ۷ بوندس‌لیگا تیم هانوفر بود که میزبان خود، اشتوتگارت را ۳ بر یک مغلوب کرد. این نخستین پیروزی هانوفر در فصل جاری محسوب می‌شود. یکی از چهره‌های درخشان میدان، بابی وود، مهاجم هانوفر بود که دو گل از سه گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند.

  • ماینتس صفر - هرتا برلین صفر

تیم هرتا برلین که هفته گذشته بایرن مونیخ را شکست داده بود، در هفته ۷ بوندس‌لیگا میزبان سرخ‌پوش‌های ماینتس بود. این دیدار پرجنب‌وجوش پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. هر دو تیم فرصت‌های خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشتند، اما نتوانستند موقعیت‌های خود را به ثمر برسانند. هرتا برلین اکنون پس از دورتموند، مونشن‌گلادباخ و وردر برمن در رده چهارم جدول جای دارد.

  • فورتونا دوسلدورف صفر - شالکه ۲

تیم بحران زده‌ شالکه ظاهرا دوران تیره را پشت سر گذاشته و آرام ‌آرام می‌رود که به فرم گذشته خود دست یابد. آبی‌پوش‌های شالکه در هفته ۷ بوندس‌لیگا میزبان خود، دوسلدورف را ۲ بر صفر شکست داده و سه امتیاز مهم کسب کردند. شالکه با این پیروزی فاصله خود با قعر جدول را بیشتر کرد. دوسلدورف اما در پی این ناکامی به رده هفدهم جدول سقوط کرد.

  • بوروسیا دورتموند ۴ - آگسبورگ ۳

یکی از پرهیجان‌ترین دیدارهای هفته هفتم بوندس‌لیگا مصاف بوروسیا دورتموند و آگسبورگ بود که بعد از ظهر شنبه ۱۴ مهر (۶ اکتبر) در حضور بیش از ۸۱ هزار تماشاگر در ورزشگاه دورتموند برگزار شد. این پیکار تماشایی در نهایت با پیروزی ۴ بر ۳ زردپوش‌های دورتموند پایان یافت. پنج گل از ۷ گل این دیدار در ۱۹ دقیقه پایانی بازی به ثمر رسید.

ستاره‌ درخشان این دیدار پاکو آلکاسر، مهاجم اسپانیایی دورتموند بود که در دقیقه ۵۹ وارد زمین شد. او گل‌های دوم، سوم و چهارم دورتموند در این بازی را به ثمر رساند. ملی‌پوش اسپانیایی گل پیروزی تیمش را لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی وارد دروازه آگسبورگ کرد.

زردپوش‌های دورتموند به پیشتازی خود در لیگ برتر آلمان ادامه داده و با این پیروزی توانسته‌اند با ۱۷ امتیاز جای خود را در صدر جدول مستحکم کنند.

  • بایرن مونیخ صفر- بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۳

بازنده‌ بزرگ هفته ۷ بوندس‌لیگا بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی بود که در خانه خود ۳ بر صفر از بوروسیا مونشن‌گلادباخ شکست خورد. این دومین ناکامی پیاپی سرخ‌پوش‌های بایرن در فصل جاری بود. درخور توجه آن که بایرن مونیخ هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات از مهمان خود برتر بود، اما مونشن‌گلادباخ در استفاده از معدود موقعیت‌های خود کارایی زیادی نشان داد و با این پیروزی در رده سوم جدول جای گرفت.

نیکو کوواچ، سرمربی جوان بایرن مونیخ که از فصل جاری هدایت این تیم را برعهده گرفته، در پی نتایج نه چندان خوشایند شاگردانش اکنون با فشار زیادی روبرو است و باید تیمش را هر چه سریع‌تر به مسیر موفقیت بازگرداند.

  • فرایبورگ صفر - بایر لورکوزن صفر

نخستین دیدار باقیمانده هفته ۷ مصاف تیم‌های فرایبورگ و بایر لورکوزن بود. ۲۳ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه فرایبورگ شاهد دیداری کم و بیش خسته‌کننده بودند که پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی بازیکان دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

  • هوفن‌هایم یک - آینتراخت فرانکفورت ۲

یکی از دیگر دیدارهای باقیمانده هفته سوم که بعد از ظهر یکشنبه ۱۵ مهر(۷ اکتبر) انجام گرفت، پیکار آبی‌پوش‌های هوفن‌هایم و آینتراخت فرانکفورت بود. هوفن‌هایم علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف خود شد و سه امتیاز مهم را از دست داد. فرانکفورتی‌ها ظاهرا بحران اولیه در آغاز فصل جدید را پشت سر گذاشته و به مسیر موفقیت بازگذشته‌اند.

  • آر. بی. لایپزیگ ۶ - نورنبرگ صفر

رقابت‌های هفته ۷ بوندس‌لیگا یکشنبه شب با دیدار آر. بی‌. لایپزیگ و نورنبرگ خاتمه یافت. لایپزیگ در این مصاف خانگی اقتدار خود را به نماش گذاشت و مهمان خود را ۶ بر صفر در هم کوبید. این تیم در پی این موفقیت توانست در جدول رده‌بندی جهشی بلند داشته باشد و پس از دورتموند در رتبه دوم جای گیرد. مارسل زابیتزر با زدن دو گل از شش گل لایپزیگ یکی از چهره‌های برتر دیدار تیمش مقابل نورنبرگ بود.

 

کد N1978451

وبگردی