آفتاب
در راستای سیاستهای سرکوبگرانه علیه فلسطینیان؛

رژیم صهیونیستی محدوده ماهیگیری در سواحل غزه را ۳۳ درصد کاهش داد!

رژیم صهیونیستی محدوده ماهیگیری در سواحل غزه را ۳۳ درصد کاهش داد!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در واکنش به اعتراضات روزهای گذشته در سواحل غزه، محدوده مجاز ماهیگیری در این سواحل را از ۹ مایل دریایی به ۶ مایل دریایی کاهش خواهد داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه در واکنش به تظاهرات یک هفته گذشته در مجاورت حصار شرقی خط ساحلی غزه اعلام کرد که بر محدوده مجاز ماهیگیری در نوار غزه محدودیتهای بیشتری اِعمال خواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این محدوده ماهیگیری از ۹ مایل دریایی به ۶ مایل دریایی کاهش خواهد یافت.

لیبرمن تأکید کرد که «ناآرامی های» روز جمعه در نزدیکی حصار حائل میان غزه و فلسطین اشغالی و تظاهرات هفته گذشته در ساحل غزه در اتخاذ این تصمیم مؤثر بوده است!

شایان ذکر است که در اعتراضات روز جمعه، سه فلسطینی از جمله یک پسر نوجوان ۱۲ ساله به شهادت رسیدند و بدین ترتیب، در مجموع دست کم ۱۸۳ فلسطینی از زمان آغاز تظاهرات در سی اُم مارس سال جاری جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است که طبق توافق اُسلو، ماهیگیران مجازند تا محدوده ۲۰ مایل دریایی از خط ساحلی به ماهیگیری بپردازند.

با وجود این توافقنامه، رژیم صهیونیستی از زمان تحمیل محاصره اقتصادی بر نوار غزه (۲۰۰۷) قایقهای ماهیگیری فلسطینیان را به تردد در محوطه بسیار کوچکتری محدود کرده است.

از سوی دیگر، مقامات فلسطینی نیز نیروهای رژیم صهیونیستی را متهم می کنند که به بهانه خروج ماهیگیران از محدوده مجاز، به آنان تیراندازی می کنند.

اوایل روز شنبه نیز نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دو ماهیگیر فلسطینی را در سواحل غزه بازداشت کردند. طبق برآورد فلسطینیان، حدود ۵۰ هزار تن از ساکنان شهر غزه از طریق ماهیگیری امرار معاش می کنند.

کد N1976756

وبگردی