آفتاب

برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت از 25 مهر

برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت از 25 مهر

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در روزهای 25 و 26 مهرماه جاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

آفتاب: به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با هدف استفاده از ظرفیت بالای رسانه‌های دیجیتال در ارتقای سواد سلامت جامعه و جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای دیجیتال سلامت و با شعار "رسانه‌های دیجیتال، نبض اجتماعی شدن سلامت" در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.



این جشنواره در روزهای 25 و 26 مهرماه و در بخش‌های "بازی‌های رایانه‌ای"، "تلفن همراه"، "نرم‌افزارهای رایانه‌ای"، "وب سایت و وبلاگ اطلاع‌رسانی، آموزشی"، "سرویس‌ها و خدمات الکترونیک سلامت"، "شبکه‌های اجتماعی"، "سامانه‌های هوشمند سلامت" و "هنرهای دیجیتال" با حضور فعلان حوزه دیجیتال برگزار می‌شود.



علاوه بر آن "شتاب‌دهنده برتر سلامت"، "دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های برتر در حوزه تولید رسانه‌های دیجیتال سلامت"، "شرکت برتر در حوزه تولید رسانه‌های دیجیتال"، "استارت آپ برتر سلامت"، ""مقالات و پژوهش‌های مرتبط با رسانه‌های دیجیتال" و "بخش بین‌الملل (آثار دیجیتال ایرانی که توانسته‌اند در کشورهای دیگر فروش داشته باشد)" به عنوان بخش‌های جنبی این جشنواره تعریف شده است.



بر این اساس در این جشنواره تمامی آثار و خدمات مرتبط با تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.



امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت از راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مرکز تا اواسط مهر ماه جاری به منظور ارائه خدماتی چون "خدمات منتورینگ و مشاوره"، "تامین سرمایه اولیه"، "تامین بازار" و "همکاری در اخذ برخی از مجوزهای قانونی" راه‌اندازی می‌شود.



وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز درصدد هستیم که بتوانیم حداقل تا پایان سال در زمینه برگزاری 30 استارت‌آپ حوزه سلامت دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم.



دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در ادامه تأکید کرد: ما در منطقه از لحاظ کاربری اینترنت جایگاه خوبی داریم و ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان حدود 82 درصد است، همچنین نزدیک به 60 میلیون گوشی و ابزارهای هوشمند در اختیار مردم ایران است که از این‌ پتانسیل‌ها می‌توان در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال سلامت استفاده کرد.








                   
کد N1976669

وبگردی