آفتاب

برگزاری سومین دوره مسابقات طراحی و تحلیل مهندسی در دانشگاه امیرکبیر

برگزاری سومین دوره مسابقات طراحی و تحلیل مهندسی در دانشگاه امیرکبیر

سومین دوره مسابقات طراحی و تحلیل مهندسی به همت انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) برگزار می‌شود.

محمد بهرامی، دبیر سومین دوره مسابقات طراحی و تحلیل مهندسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دو دوره قبلی مسابقات فقط شامل لیگ نرم‌افزارهای طراحی مهندسی بود، تصریح کرد: در این دوره علاوه بر نرم‌افزارهای طراحی، نرم‌افزارهای تحلیل نیز به مسابقه اضافه شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: دوره اول مسابقات فقط شامل لیگ کتیا بوده و دوره دوم شامل 3 لیگ کتیا طراحی سطوح، کتیا مهندسی معکوس و سالیدورکس بود.

دبیر انجمن علمی مکانیک دانشگاه امیرکبیر با اشاره به زمان و نحوه برگزاری این مسابقات عنوان کرد: این دوره از مسابقات سوم و دهم آبان ماه 1397 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) در دو مرحله تئوری و عملی برگزار می‌شود و شامل 7 لیگ سالیدورکس، کتیا مقدماتی، مهندسی معکوس و طراحی سطوح در بخش طراحی و انسیس، فلوئنت و کامسول در بخش تحلیل است.

بهرامی با بیان اینکه پیش از این مشابه برگزاری چنین مسابقاتی در جهان وجود نداشته است، اظهار کرد: دلیل آن این است که معمولا برای اجرا کردن پروژه‌ها در نرم‌افزارهای تحلیلی، مدت زمان زیادی باید منتظر ماند، به عنوان مثال اجرای پروژه در این نرم‌افزارها می‌تواند از یک هفته تا یک ماه نیز زمان بر باشد، بنابراین محک زدن افراد تحت مسابقه کار بسیار دشواری است.

وی اضافه کرد: در این دوره با طراحی مناسب سوالات و پروژه و تمهیدات صورت گرفته امکان برگزاری چنین مسابقه‌ای برای نرم‌افزارهای تحلیل فراهم شده است.

دبیر این مسابقات در پایان گفت: این مسابقه علاوه بر محک زدن افراد، اعطای جوایز نقدی و غیرنقدی و صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ افراد برتر را شناسایی کرده و این افراد می‌توانند با دو شرکت‌ نیز همکاری داشته باشند که این مسابقه باعث پیوند هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت می‌شود.

انتهای پیام

کد N1974635

وبگردی