آفتاب
صبح امروز؛

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود صبح امروز ۱۰ مهر ماه با تلاوت سید مصطفی حسینی قاری برجسته بین المللی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعتی قبل چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با تلاوت قاری بین‌المللی، سیدمصطفی حسینی، آغاز شد.

در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، بیش از ۸۰۰ نفر فعالان قرآنی در آن به رقابت می پردازند.

این مسابقات از امروز تا ۲۳ مهر ماه در مجتمع نور شهرستان اراک برگزار می شود و افتتاحیه بخش برادران امروز و افتتاحیه بخش بانوان در ۱۷ مهر ماه خواهد بود.

برادران شرکت کننده در رشته های معارفی در ۱۰ و۱۱ مهر ماه ؛ در رشته های همسرایی و همخوانی و اذان و دعا خوانی در ۱۲ مهر و رشته های حفظ ۱۰؛ ۲۰جز و  ترتیل در ۱۳ مهر ماه و ۱۴ و ۱۵ این ماه رشته های حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین بخش برادران با حضور ۸۰ داور در رشته های آوایی انجام خواهد شد.

آیین افتتاحیه این رقابت‌ها با تلاوت سیدمصطفی حسینی آغاز شد و حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استانی از جمله سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی، شهردار اراک و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در آن حضور داشتند.

 همچنین در بخشی دیگر از آیین افتتاحیه نیز آیت‌الله دری نجف‌آبادی امام جمعه شهرستان اراک به سخنانی در خصوص اهمیت قرآن پرداخت.

این دوره از مسابقات با مشارکت استانداری و تمامی دستگاه های اجرایی؛ فرهنگی و قرآنی استان مرکزی در مجتمع کوه نور اراک واقع در بلوار آیت‌الله اراکی در حال برگزاری بوده و علاقه مندان می توانند جهت بهره مندی از تلاوت اساتید و نخبگان قرآنی حضور یابند.

کد N1973003

وبگردی