آفتاب

دولت بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان را هرچه سریع‌تر ابلاغ کند

دولت بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان را هرچه سریع‌تر ابلاغ کند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی‌ترین عنصر و رکن اقتصاد مقاومتی تقویت کشاورزی و تولیدات محصولات در این بخش است که باید فکری برای آن کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی رستمیان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: رفتار تبعیض‌آمیز وزیر نیرو درخصوص تخصیص آب که سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد متر مکعب آب را از استان لرستان خارج می‌‌شود برای نمایندگان استان لرستان و از جمله بنده قابل توجیه نیست. 

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین عنصر و رکن اقتصاد  مقاومتی تقویت کشاورزی و تولیدات محصولات در این بخش است اما اکثر سیاست‌ها دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف بخش کشاورزی و درواقع اقتصاد مقاومتی است. 

نماینده مردم دلفان در دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امروز متاسفانه عرصه‌های کشاورزی که در اختیار کشاورزان است به روش‌های مختلف به عرصه‌های منابع طبیعی و ملی ملحق و عملا کشاورزان بیکار می‌شوند از مسولین مسرانه می‌خواهیم که به  کشاورزان کمک کنند و زمین آنها را تملک نکنند. این کار مسئولان موجب بیکاری فزاینده در کشور و مشکلات اجتماعی و امنیتی می‌شود. 

وی خطاب به مسئولین دولتی گفت: از دولت امید آن می‌رود بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان را در بخش‌های صنعت و کشاورزی که از طریق بانک مرکزی مقرر شده جرائم و دیرکرد تسهیلات بخش تولید بخشیده شود را هرچه سریعتر ابلاغ کند.

رستمیان با اشاره به آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: متاسفانه در آستانه سال تحصیلی با توجه به کمبود معلم ما شاهد حذف بسیاری از معاونت‌های مدارس و دیگر پست‌های اداری هستیم که عملا شوک بزرگی به مدیران آموزشگاه‌ها وارد کرده و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مدارس شده و عملا معلمان در شروع سال تحصیلی با یک چالش بزرگ مواجه شدند. 

وی افزود: تدریس اجباری مدیران و معاونان مدارس باعث افت شدید آموزشی و ضعف مدیران مدارس می‌شود آقای بطحایی چرا درخصوص ساماندهی و بکارگیری حق‌التدریس‌های جا مانده آموزشیاران نهضت و رای دیوانی‌ها عملکرد شفاهی نداریم در بعضی از استان‌ها آنها را به کار می‌گیرند و در بعضی دیگر از استان‌ها تبعیض را در بکارگیری این گروه‌ها شاهد هستیم. 

رستمیان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور که روز به روز عرصه را بر زندگی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه تنگ کرده است فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی از محرومین و اقشار مختلف مردم کند.

کد N1972901

وبگردی