آفتاب

برخی با داشتن چندین شغل رسمی و غیررسمی از مردم انتظار ریاضت دارند

برخی با داشتن چندین شغل رسمی و غیررسمی از مردم انتظار ریاضت دارند

نماینده مردم رودبار در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم از بی‌عدالتی و تبعیض و شعار بی‌عمل عصبانی‌اند و انتظار دارند مسئولان و بزرگان و مدعیان در کنارشان باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، منوچهر جمالی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس  با بیان این‌کهاقدام تروریستی استان خوزستان و شهر اهواز را محکوم از پاسخ قدرتمندانه سپاه تشکر می‌کنیم، گفت: حمله تروریستی به نماد اعتقادی و دینی و مذهبی در مشهد مقدس و هم مرقد امام در گذشته و نماد سیاسی یعنی مجلس شورای اسلامی و نماد نظامی در رژه اهواز می‌رساند که توجه ویژه به بخش حراست، حفاظت، اطلاعات و امنیت ضروری است. کم‌کاری و سهل‌انگاری احتمالی قابل پذیرش نیست و باید با دقت و هوشیاری کامل مراقب باشیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط سخت کنونی ضمن حفظ اتحاد و همدلی در بین قوای مختلف و آحاد مردم و مسئولان و همه بخش‌های مختلف اجرایی و ارگان‌ها و نهادهای کشور موظفند به‌طور مؤثر و مجدانه با تمام امکانات در راستای زندگی بهتر و ایجاد امید و نشاط و رفاه برای مردم وارد میدان عمل شوند.

وی با اشاره به این که مردم از کمبود در رنج هستند، اما از پای درنخواهند آمد، بیان کرد: اما از بی‌عدالتی و تبعیض و شعار بی‌عمل عصبانی‌اند و انتظار دارند مسئولان و بزرگان و مدعیان در کنار مردم باشند. در شرایط کنونی ایجاد جو ناامیدی و یأس در مردم از طرف هر مقام یا نهادی غیرقابل قبول است.

جمالی خاطرنشان کرد: مدیریت، کنترل و نظارت دقیق و مؤثر بر بازارهای کالا و ارز به ویژه در تأمین نیازهای مهم و کالاهای اساسی مردم و خدمات عمومی مانند ناوگان حمل و نقل و کالاهای ضروری و دارویی،‌ برخورد جدی و بدون تبعیض با متخلفان اقتصادی و بازار در هر رده و مقامی که هستند مورد نظر است و در صورت نیاز اقدام عاجل برای کاهش تعرفه واردات برخی کالاهای استراتژیک مورد نیاز روزانه زندگی مردم جهت تنظیم بازار صورت پذیرد.

وی افزود:معرفی هرچه زودتر وزرای پیشنهاد‌ی برای وزارتخانه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند لازم است مدنظر قرار گیرد. جلسات سران قوا حتماً با کیفیت و برون‌دهی مناسب‌تر باشد که این ابتکار مقام معظم رهبری نتیجه مفید و موثرتری برای مردم داشته باشد.

جمالی گفت: سال‌هاست که دغدغه رهبر معظم انقلاب و مسئولان دلسوز کشور اشتغال جوانان است و این در حالی است که جوانان با مدرک تحصیلی بالا برای داشتن یک شغل حتی خدماتی و کارگری در ادارات به نمایندگان خود مراجعه می‌کنند و ما شرمنده این عزیزان هستیم. چرا باید بعضی‌ها با داشتن چندین شغل رسمی و غیررسمی بدون آن‌که ذره‌ای از گرفتاری‌های مردم را لمس و تجربه کرده باشند، از مردم انتظار ریاضت آن‌چنانی داشته باشند.

نماینده مردم رودبار ادامه داد: آری!‌ می‌توان گرسنگی و سختی را تحمل کرد و حتی مانند دوران دفاع مقدس از جان هم گذشت به شرطی که تبعیض و بی‌عدالتی نباشد و همه مردم و همه مسئولان در به صورت یکسان در سختی‌ها سهیم و به ویژه بهتر است مسئولان دراین‌باره پیشگام باشند.

وی افزود: زندگی مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، بیکاران، مستأجران، کارگران، زنان سرپرست خانوار، عزیزان تحت پوشش کمیته، بهزیستی، مستمری‌بگیران، بازنشستگان، کارمندان، جوانان متأهل و بیکار بسیار سخت می‌گذرد و نوسانات قیمت و تورم برایشان قابل تحمل نیست و آسیب‌رسان جدی می‌شود. دولت و همه مسئولان نظام به ویژه وزارتخانه‌های مربوطه تمام تلاششان را در جهت کنترل اوضاع به کار بگیرند.

 

کد N1972900

وبگردی