آفتاب

مرجع قیمت‌گذاری خودرو تغییر کرد | سازمان حمایت جایگزین شورای رقابت

مرجع قیمت‌گذاری خودرو تغییر کرد | سازمان حمایت جایگزین شورای رقابت

همشهری آنلاین: عضو شورای رقابت گفت: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، جایگزین شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو شدند.

به گزارش فارس، محسن بهرامی ارض اقدس با اعلام اين خبر گفت: از این پس شورای رقابت تنها چارچوب قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند، اما میزان افزایش و قیمت نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تعیین و به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

این عضو شورای رقابت اظهار داشت: تاکنون شورای رقابت بر مبنای اینکه چه خودروهایی دارای قیمت‌های مسلط، وضعیت تهاجی و بازار انحصاری هستند، برخی محصولات زیر 45 میلیون تومان دو خودروساز بزرگ را که در بازار رغبت ندارد، مشمول قیمت‌گذاری کرده بود.

وی گفت: سهم این خودروها از بازار داخلی بیش از 85 درصد بود و کاملا وضعیت مسلطی در بازار داشتند اما افزایش قيمت، بسیاری از خودروها را از فهرست قیمت‌گذاری شورا حذف کرد.

بهرامی ارض اقدس بیان داشت: با اعلام نرخ تورم بخشی و نرخ پایه ارز و میزان ارزبری خودروهای تولید داخل توسط بانک مرکزی، شورای رقابت با سرعت دامنه تغییر قیمت‌ها و خودروهایی را که مصداق وضعیت مسلط در بازار هستند، به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند و این ستاد در صورتی که افزایش قیمت این خودروها را لازم بداند به سازمان حمایت می‌دهد، اما عدد میزان افزایش قیمت محصولات خودروسازان در سازمان حمایت تعیین می‌شود.

کد N1972374

وبگردی