آفتاب

بزرگترین آکواریوم جهان، نخل خوابیده بر روی خلیج یا سوشی در غاری شگفت انگیز

بزرگترین آکواریوم جهان، نخل خوابیده بر روی خلیج یا سوشی در غاری شگفت انگیز

سفر ، سرمایه گذاری روی ذهن و درون است .هر از گاهی حتی بدون مقدمه و برنامه ریزی خود تان را در موقعیت سفر قرار دهید تا از تاثیرات آن شگفت زده شوید.سفر را انتخاب کنید تا با سبک زندگی مردم سرزمینهای دیگر آشنا شوید.

سفر ، سرمایه گذاری روی ذهن و درون است .هر از گاهی حتی بدون مقدمه و برنامه ریزی خود تان را در موقعیت سفر قرار دهید تا از تاثیرات آن شگفت زده شوید.سفر را انتخاب کنید تا با سبک زندگی مردم سرزمینهای دیگر آشنا شوید. از امتحان کردن طعم های متفاوت لذت ببرید و آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف را به چشم خودتان ببینید . گاهی در لا به لای همین تغییرات می توانید هدف تان را بیابید و انگیزه جدیدی برای ادامه راه به دست آورید . بیایید چند جاذبه تفریحی را با هم ببینیم شاید مقصد بعدی شما باشد .

آکواریوم فلوریا

آکواریوم ها از جمله خلاقیت ها در جذب توریست است. با سفر به ترکیه شانس دیدن بزرگ ترین آکواریم جهان را در استانبول کسب خواهید کرد. این مجموعه عظیم در محله فلوریا واقع شده و از مکان های پر بازدید استانبول است.

نزدیکی این مجموعه به فرودگاه منجر به استقبال بیشتر از این مجموعه شده است. تعداد بالای بازدید کنندگان از این آکواریوم نشان می دهد که میزان هزینه و وقتی که برای ساخت آن صرف شده است، نتیجه بخش بوده و این سرمایه گذاری بسیار موفقیت آمیز بوده است.

با بازدید از این آکواریوم یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های تور استانبول را بدون داشتن فن شنا و غواصی دنیای زیر آب به راحتی از نزدیک ببینید.




17 منطقه زیست شناسی با بیش از 17 هزار جاندار دریایی در مجموعه ای با مساحت 2200 متر مربع که شامل بیش از 64 مخزن در ابعاد متفاوت است، این آکواریوم را به یکی از پر بازدیدترین دیدنی های ترکیه تبدیل کرده است.

زیباترین و نادرترین گونه های گیاهی و جانوری دریایی که تا به حال انسان کشف کرده در این آکواریوم جمع شده است. این مجموعه حیرت انگیز در نوع خود در دنیا بی نظیر است. شما می توانید در بخش هایی از این آکواریوم لذت غواصی را در کنار ماهی ها تجربه کنید.

اگر آماده یک سفر دریایی طولانی هستید وارد این مجموعه شوید. سفر قاره به قاره را به شکل هیجان انگیزی با شبیه سازی های صورت گرفته در این آکواریوم تجربه کنید. این سفر رویایی از دریای سیاه آغاز شده و با عبور از تنگه بسفر به دریای مرمره وارد می شود. کم کم با عبور از دریای اژه و کانال سوئز به دریای سرخ، دریای مدیترانه و سایر آب های کره زمین شنا می کنید. در نهایت با عبور از قاره آمریکا به آسیا برگشته و انتهای آکواریوم شما را به دریای مرمره هدایت می کند. با بازدید از این مجموعه فوق العاده زیبا، قاره پیمایی را در کمتر از یک روز تجربه می کنید.

برای بازدید از این مجموعه زیبا باید از ایستگاه های اتوبوس میدان تقسیم و منطقه سلطان احمد  که به صورت رایگان به مسافران خدمت رسانی می کنند، استفاده کنید. سرویس برگشت از این آکواریوم هم همه ساعته برقرار است. راه های دیگری همچون مترو و تراموا هم برای رسیدن به آکواریوم وجود دارد.

ورودی این آکواریوم کشتی شبیه سازی شده حضرت نوح قرار گرفته که فضای عجیب و در عین حال زیبایی ایجاد کرده است.

در مجموعه آکواریوم فروشگاه های کوچکی برای فروش لوازم زینتی، تزئینی و خرده لوازم دریایی وجود دارد که می توانید یادگاری های کوچکی از این مجموعه عظیم و زیبا به یادگار تهیه کنید.

در قسمت بعدی از این مجموعه محوطه جنگل های استوایی با مساحت بیش از 5 هزار متر مربع، منطقه زیبایی ایجاد کرده که در آسیا بی نظیر است. این باغ استوایی در محیطی مسقف شبیه سازی شده و آب و هوای گرم و مرطوب دقیقا مشابه با جنگل های استوایی دارد.

در محدوده اطراف این آکواریوم مجتمع های خرید بزرگی افتتاح شده اند که بعد از بازدید از مجموعه آکواریوم می توانید برای خرید و یا حتی استراحت و صرف غذا از آن ها دیدن کنید.

در مجموعه آکواریوم رستوران زیبا و دلنشینی هم وجود دارد که انواع غذاهای دریایی را پخت می کنند. اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، این بخش از بازدید خود را از دست ندهید.

نخلی خوابیده بر خلیج فارس...

اینبار چمدان به دست به سمت یکی از دیدنی ترین جزیره های دنیا میرویم. جزیره پالم  که در شهر توریستی دبی به دست هنرمندانه بشر ساخته شده است.

این جزیره بالغ بر 7 میلیون متر مربع مساحت دارد. پالم که به شکل یک درخت نخل کامل طراحی و ساخته شده است شامل تنه،تاج و 17  شاخه ی برگ هلالی شکل  به طول ۱۱ کیلومتر است .عمق این جزیره حدود 10 متر است و از سنگ و شن و ماسه  لایه بندی شده به وجود آمده است.

پالم شامل 3 جزیره به نام های: نخل جمیرا،نخل جبل علی و نخل دیره است

این جزایرنخلی به دلیل وجود پل‌هایی که  به زمین متصلند جزیره به حساب نمی آیند اما چیزی از شهرت آنها در جهان کم نشده و همچنان جز پرطرفدارترین جاذبه ها و خاص ترین ساخته های دست بشر است.

پالم برای سرگرم شدن و استراحت و آسایش گردشگران تور دبی خدماتی را فراهم ساخته که از جمله این خدمات میتوان به این موارد اشاره کرد: اول اینکه تونلی آبی در زیر جزیره و دریا وجود دارد که بی شک در لیست بهترین تفریحات دبی میباشد،هتل ها و اقامتگاه های لوکس و دلپذیر، امکانات تفریحی و سرگرم کننده  شور انگیز و رستوران های لوکس با غذاهای دلفریب و خوشمزه ....

نخل جمیرا دبی

و اما نخل جمیرا باوجود وسعت کمی که دارد بین جزایر،معروف تر و پر بیننده تر است.شکل ظاهری جمیرا درخت نخل را در ذهن بیننده زنده میکند و موج شکن 11 کیلومتری به صورت هلالی جمیرا را احاطه کرده است.

تفریحاتی که در نخل جمیرا  انتظار شما را می کشند: در نخل جمیرا میتوانید با قایق های تفریحی یا تندرو قایق سواری کنید ولحظه های هیجان آوری برای خود رقم بزنید یا شاید بخواهید  از طریق مونوریل خود را به آتلانتیس ریزورت  برسانید بی شک با رفتن به این هتل سفر خود را کامل کرده اید

رویایی ترین شب های روشن و زنده را در کنار جمیرا سپری کنید .اگر بخواهید میتوانید بهترین پیاده روی را همین جا تجربه کنید...

بیایید سری به  نخل جبل علی بزنیم

در سال ۲۰۰۲  ساخت نخل جبل علی  آغاز شد و تا سال 2008 ادامه یافت .

نخل جبل علی نسبت به جمیرا بزرگتر است و دارای امکاناتی چون :

6 ساحل گردشگری ، یک پارک آبی جذاب ، یک دهکده دریایی دلپذیر  ،مراکز تجاری لوکس

مراکز مسکونی زیبا  ،رستوران هایی با فضاهای دلنشین ، هتل و ویلا های بسیار خوبی  است که برای استراحت و تفریح شما در نظر گرفته شده اند . نخل جبل علی در ساحل منطقهٔ آزاد جبل علی واقع شده است

جالب است بدانید که بیت شعری از محمد بن راشد آل مکتوم در میان شاخه‌های نخل و هلال ماه شکل بر تن آب حک شده است




نخل دیره

دیره  هم مانند دوجزیره دیگر نخلی شکل است و نسبت به آن دو گسترده تر و بزرگتر است و شامل 41 شاخه میشود.

بنای این جزیره زیبا از سال 2004  شروع شد اما بنا بر دلایلی 2008 متوقف شد ولی اکنون طبق برنامه ریزی ها قرارا است بیش از هشت هزار  ویلای مسکونی و شیک در آن ساخته شود که هر کدام جداگانه به سواحل رویایی راه دارند.

طول جزیره  دیره به ۱۴ کیلومتر و عرض آن ۸.۵ کیلومتر می رسد و مساحت کلی آن حدود 80 کیلومتر را اشغال کرده است.

برای تفریح می توانید اوقات فراغت خود را درمیان وسایل تفریح و مکان های تفرجی متعدد

، مراکز تجاری و خرید ،رستوران  ،پارک و ... بگذرانید و از لحظات مفرح لذت ببرید.

تفریح های پالم تمام نشدنی است و هر چه بگوییم باز هم کم است آنقدر که برای هر سلیقه و فرهنگی سرگرمی  فراهم کرده است...

از جمله این تفریحات :

بازار نخیل (Nakheel Mall)

پوینته (The Pointe)

مناظر نخل (Palm Views)

منطقه ی پیاده روی (The Boardwalk)

پارک الاتحاد (Al Ittihad Park)

باشگاه ویستا میر (Club Vista Mare)

گالری مایل طلایی (Golden Mile Galleria

فضای  مخصوص غواصی

باغ‌وحش دنیای زیر آب های نیلگون خلیج فارس

حتی زمین‌های اسکی روی یخ که طرفداران خاص خود را دارد!

چشمه های آب معدنی

پارک‌های موضوعی

و...

همه ی اینها فقط برای حس خوب و آرامش شماست پس قطعا ارزش رفتن را دارد...


رستوران غارگاتو تایلند

تایلندی ها، این چشم بادامی های آسیایی، مردمانی خلاق و خوش ذوق هستند. آنان برای جذب توریست نبوغ بالایی دارند که تا به امروز به خوبی از آن بهره برده اند.

در منطقه کرابی و در فاصله 23 کیلومتری از فرودگاه کرابی تایلند و در کناره های ساحل رایاوادی غاری به همین نام وجود دارد که امروزه تبدیل به یکی ازجذاب ترین رستوران های دنیا شده است. غار گاتو یا رایاوادی که زیرمجموعه هتل رایاوادی است، از منظره ای بکر و فوق العاده زیبا برخوردار است.

مراجعه کنندگان می توانند از منظره زیبا و آرامش بخش ساحل  و همچنین از فضای حیرت انگیز این غار آهکی لذت ببرند.




اغلب منوی غذایی این رستوران را غذاهای متنوع دریایی تشکیل داده است. این غذاها با بهترین مواد اولیه و توسط حرفه ای ترین آشپزهای ناحیه طبخ می شود. طعم غذاهایی که در این رستوران می چشید در نوع خود بی نظیر است.

تنوع غذایی رستوران هم مورد پسند همه ذائقه ها است. افرادی که تمایل به گیاه خواری دارند نیز نگران نباشند. منوی غذاهای گیاهی هم تنوع زیادی دارد.

این مجموعه یکی از اولین هتل های جهان است که برای توسعه پایدار در طراحی بنای سبز، انرژی، حفظ منابع و پاسداری از آب تلاش می کند. هدف این هتل حفاظت از سواحل و صخره های مرجانی و بخش های ساحلی این مناطق است. این اقدامات که از سال 1990 آغاز شده، تا به امروز مناطق دیدنی و زیبایی را برای تفریح گردشگران تور تایلند ایجاد کرده است.

صرف شام در منظره ای شگفت در زیر نور ماه، در کنار ساحل سفید رنگ، آب های نقره ای، صدای دل انگیز امواج همه و همه  لحظاتی رویایی برای شما می آفریند که تجربه دوباره آن در جایی دیگر امکان پذیر نیست.

سوشی، ماهی سوخاری، انواع خوراک ماهی، و ساندویچ های متنوع، ماهی تارتار با سالاد و پودرکنجد، بره فرانسوی، و خوراک ماهی بسته بندی شده در برگ موز از غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند. در ساعاتی غیر از زمان صرف ناهار و شام این رستوران با انواع نوشیدنی، اسنک و دسرهای متنوع پذیرای گردشگران است. منوی رستوران دارای غذاهای عالی تایلندی است.

در سواحل زیبای رایاوادی از صخره های مرجانی دیدن کنید، یک قایق کرایه کنید و در آب های زلال اندامان قایق سواری کنید. در هوای مطبوع هنگام طلوع آفتاب در آب های این ناحیه شنا کنید و پس از پیاده روی در سواحل بکر آن، برای صرف ناهار به رستوران گاتو بروید. برای استراحت و گذراندن شب در این منطقه خانه های ساحلی چوبی در در نظر گرفته شده است.

این رستوران و نیز مجموعه اطراف آن یک پیشنهاد فوق العاده و شگفت انگیز برای گذراندن تعطیلات است.

این رستوران چشم انداز فوق العاده زیبایی از غروب آفتاب دارد که نظاره آن در این فضا لحظات آرامش بخشی برای مراجعه کنندگان رقم می زند.

از دیگر برنامه های این رستوران آموزش آشپزی برای علاقه مندان، آتش بازی های مناسبتی، اجرای موسیقی زنده و رقص های زیبای تایلندی است.

این رستوران با شکوه محلی آرام و رمانتیک برای قرار ملاقات های دوستانه است. ممکن است در مدت حضور خود در این منطقه مراسم های عروسی برگزار شده در این رستوران را هم ببینید.


کد N1972173

وبگردی