آفتاب
در شورای تحول علوم انسانی؛

کلیات برنامه درسی کارشناسی ارشد حقوق محیط ‌زیست تصویب شد

کلیات برنامه درسی کارشناسی ارشد حقوق محیط ‌زیست تصویب شد

کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق محیط ‌زیست در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۵۵ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در این جلسه که به بحث و بررسی پیرامون سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق محیط ‌زیست در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داشت، گزارش تهیه شده در این زمینه توسط سید فضل‌الله موسوی رئیس کارگروه حقوق شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش، حجت‌الاسلام‌ کاظمینی، گفت: در تدوین این سرفصل‌ها به نظر می‌رسد باید همکاری مؤسسات پژوهشی حوزوی با کارگروه تدوین کننده سرفصل‌های آموزشی بیشتر شود.

معاون ارتباط با حوزه دبیرخانه شورای تحول، افزود: کشورهای غربی و روند توسعه و پیشرفت خود، بیشترین خسارت را به محیط زیست در مسیر پیشرفت سایر کشورها سنگ‌اندازی می‌کنند.

در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن می توان به کاربردی شدن سرفصل‌ درسی با توجه به تحولات این حوزه، توجه به تجربیات حاصل شده در زمینه تدریس این رشته درسی، پیوستگی مباحث حقوقی محیط زیست با سایر حوزه‌ها مانند دیپلماسی محیط زیست، و اقتصاد محیط زیست اشاره کرد.

همچنین، کلیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی از تصویب اعضا گذشت و بررسی جزئیات این سرفصل به جلسه بعد موکول شد.

کد N1971689

وبگردی