آفتاب

امارات و بحرین از پیروی‌های کورکورانه از سیاست‌های دیکته شده دست بردارند

امارات و بحرین از پیروی‌های کورکورانه از سیاست‌های دیکته شده دست بردارند

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد که دست از پیروی‌های کورکورانه از سیاست‌های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به ادعاهای تکراری وزرای امور خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اظهارات را بی ارزش، واهی و برخاسته از ذهن متوهم آنها خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست همسایگی همراه با احترام متقابل و حسن همجواری را از اولویت‌‌‌های اساسی سیاست خارجی خود قلمداد کرده و دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.

وی افزود: همنوایی وزرای امور خارجه بحرین، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست‌‌‌‌ها و رویکردهای ضدایرانی و جنگ‌‌‌طلبانه رژیم صهیونیستی تنها باعث مشروعیت بخشی به جنایت‌‌‌ها و اختلاف‌‌‌افکنی‌‌‌های رژیم صهیونیستی و مشروعیت‌‌‌زدایی از خود می‌‌‌شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل بین کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می‌‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد دست از پیروی‌‌‌های کورکورانه از سیاست‌‌‌‌های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند و به جای ایراد هر روزه و بی‌‌‌‌فایده اتهامات واهی و بی‌‌‌اساس به جمهوری اسلامی ایران، به ابتکارات و ایده‌‌‌های ایران برای تامین امنیت، ثبات و همکاری‌‌‌‌های منطقه‌‌‌ای و کاهش تنش و سوءتفاهم‌‌‌ها در منطقه بیاندیشند. 

کد N1971482

وبگردی