آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

درخواست خودتعلیقی تعداد زیادی از دفاتر مسافرتی/برای جلوگیری از ضرر اقتصادی به تعطیلی رضایت دادند

درخواست خودتعلیقی تعداد زیادی از دفاتر مسافرتی/برای جلوگیری از ضرر اقتصادی به تعطیلی رضایت دادند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اعلام اینکه تعداد زیادی از دفاتر مسافرتی درخواست خودتعلیقی دارند، گفت: در شرایط نابسامانی ارزی که دفاتر با مشکلات زیادی مواجه هستند، اداره دارایی یقه دفاتر را رها نمی‌کند و می‌گوید که باید مالیات بدهید.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی) به خبرنگار ایلنا گفت:‌ تعدادی از دفاتر مسافرتی درخواست کردند که جلسه‌ای با ما داشته باشند تا به‌این صورت درخواست خودتعلیقی خود را ارائه دهند.

وی دلایل این موضوع را این‌طور عنوان کرد: به خاطر شرایط نابسامانی ارزی چند‌ماهی است که این دفاتر به مشکل خورده‌اند و در این شرایط نمی‌توانند کار کنند. با این وجود دارایی و مالیات یقه آنها را رها نمی‌کند. به این صورت آنها هم باید زیان کار نکردن خود را بدهند و هم اداره دارایی این موضوع را نپذیرفته و می‌گوید که چون این تعداد پرسنل دارید؛ باید فلان مقدار مالیات بدهید.

رفیعی افزود: به‌همین دلیل این آژانس‌ها برای اینکه بتوانند در این بحران خودشان را نجات دهند و ضرر بیشتری گربانشان را نگیرد، درخواست کردند فعلا به صورت موقت فعالیت انجام ندهند و تعلیق باشند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همچنین درباره تعداد این دفاتر گفت: تعداد آنها هنوز مشخص نبوده ولی پیش‌بینی می‌کنم که تعداد آنها بسیار زیاد باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تا پایان روز به صورت رسمی نامه این دفاتر دریافت شده و مشخص می‌شود که چه تعداد هستند، گفت: تعدادی از این دفاتر از آژانس‌های مسافرتی تهران هستند که این درخواست از سوی آنها نشان از شرایط بد اقتصادی برای همه دارد.

کد N1970873

وبگردی