آفتاب
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو:

اعتماد به محققان جوان رمز موفقیت در مسیر توسعه کشور است

اعتماد به محققان جوان رمز موفقیت در مسیر توسعه کشور است

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، اعتماد به محققان جوان را رمز موفقیت در مسیر توسعه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار در هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو با اشاره به دستاوردهای فناوری‌نانو در کشور گفت: صادرات محصولات نانوی ایرانی به کشورهایی نظیر استرالیا، چین، روسیه و اسپانیا مایه تعجب بسیاری از افراد است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، دلیل این توانمندی صادراتی را تولید دانش در داخل کشور دانست و گفت: وجود این دانش، تولید محصولات، بی‌نیازی به واردات از نقاط قوت صنعت نانو محسوب می شود.

 سرکار اعتماد به محققان جوان را رمز موفقیت در مسیر توسعه دانست.

جعفر توفیقی رئیس هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو در این رویداد با اشاره به اینکه عمر فناوری نانو بیش از پانزده سال نیست گفت: پیشرفت های بدست آمده در حوزه فناوری‌نانو بسیار باعث مباهات و افتخار است چرا که به موازات پیشرفت های علمی حیاتی و سرنوشت ساز در این دانش، پیشرفت دانشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی و تربیت دانش آموختگان ممتاز و اساتید طراز اول را به وضوح می توان شاهد بود.

توفیقی  گفت: ما شاهد پیشرفت چشمگیر متخصصان ایرانی در ارایه مقالات برجسته در حوزه نانو در سطح دنیا هستیم. امروز با تلاش متخصصین ایرانی بسیاری از شرکت های بزرگ پا به این عرصه جدید گذاشته اند و فناوری نانو به بازار هم عرضه شده است.

وی بر حمایت جوانان در این عرصه نیز تاکید کرد و گفت: مدیران باید در حد توان از متخصصین و جوانان این حوزه حمایت کنند چرا که جوانان و فارغ التحصیلان ما نشان دادند که از استعدادهای طراز اول و بالایی برخوردار هستند و پیشرفت های شایان توجه این علم در زمان کوتاه، نمونه ای از توانمندی های متخصصان ایرانی است.

کد N1970210

وبگردی