آفتاب

غذاهای عجیب و غریب تایلندی

غذاهای عجیب و غریب تایلندی

تایلند کشوری رنگارنگ و پر تب و تاب است که تقریبا همه دوستش دارند. برای سفر به این کشور گزینه‌های زیادی مثل تور ارزان تایلند و یا تور لحظه آخری زیادی وجود دارد.

تایلند کشوری رنگارنگ و پر تب و تاب است که تقریبا همه دوستش دارند. برای سفر به این کشور گزینه‌های زیادی مثل تور ارزان تایلند و یا تور لحظه آخری زیادی وجود دارد. غذاهای تایلندی هم با ادویه‌های خاص و خوش عطر بویشان، طعم فوق العاده‌ای به غذا می‌دهند. اما باید بدانید که در تایلند غذاهایی وجود دارد که ممکن است شکل آنها حالتان را حسابی خراب کند، چه برسد به چشیدنشان. این غذاهای عجیب و غریب (البته برای ما) در بین مردم تایلند بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. اگر قصد سفر با تور تایلند را دارید، بدون شک با این غذاها برخورد خواهید کرد. در این مطلب از وب سایت تور لحظه آخری توریاب قصد داریم برخی از این غذاها را به شما معرفی کنیم.
لارب لوانت نوا  (Larb Leuat Neua)
این غذا با ظاهر و اسم عجیب و غریب خود از گوشت و خون خام درست می‌شود. بعید است که بخواهید در سفر خود به تایلند این غذا را تست کنید. لارب لوانت نوا از گوشت و خون تازه گاو درست می‌شود و شاید شکل آن در داخل بشقاب با تزئینات خاصش با سبزیجات، به نظرتان خیلی غیر عادی نباشد. اما وقتی غذا در روبروی‌تان قرار بگیرد و متوجه شوید که گوشت و خون خام گاو در آن به کار رفته است، شاید از خوردن آن که هیچ، حتی از نگاه کردن به آن حالت تهوع بگیرید. ترکیبی تهدید کننده گوشت خام، خون، صفرا و ادویه جات در این غذا، ممکن است مشکلات زیادی مثل انگل روده برای کسانی که آن را می‌خورند ایجاد کند. خوردن این غذا با بو و طعم تلخش، کار هر کسی نیست، اما جالب است که بدانید تایلندی‌ها این غذا را خیلی دوست دارند. مسئله جالب دیگر این است که بیشتر مردان تایلندی این غذا را می‌خورند و زنان به ندرت حتی حاضر می‌شوند به آن نگاه کنند. به همین دلیل بیشتر مردانی که لارب لوانت نوا را می‌خورند دچار انگل روده هستند که در برخی موارد این غذا مرگبار هم می‌شود.



موک هواک (Mok Huak)
موک هواک یکی دیگر از غذاهای عجیب و غریب تایلندی است که از قورباغه در حال رشد درست شده است. این قورباقه‌ها در حال رشد هستند و به یک قوباغه کامل تبدیل نشده‌اند. این غذای قوباغه‌ای بین مردم تایلند بسیار پر طرفدار و محبوب است، اما کمتر توریستی ممکن است جرات کند آن را بچشد و از آن خوشش بیاید. موک هواک غذایی سنتی است که از شمال شرقی تایلند منشا گرفته است. در سراسر تایلند می‌توانید این غذا را در رستوران‌های تایلندی سفارش دهید. این غذا در مقایسه با دیگر غذاهای عجیب و غریب دیگر در تایلند نسبتا گران قیمت است، زیرا این قوباقه‌های تازه رشد کرده تنها در فصول بارانی در تایلند موجود هستند و بقیه سال نمی‌توانید به راحتی آنها را در رستوران‌های تایلندی پیدا کنید. موک هواک با لیمو و گشنیز، فلفل چیلی، انواع ادویه جات، ریحان و برخی سبزیجات معطر دیگر در یک کاسه مخلوط شده است. این غذا روی برگ سرو می‌شود. برخی از تایلندی‌ها آن را با برنج شفته نیز می‌خورند. اگر چشم‌های‌تان را ببندید و فراموش کنید که در حال خوردن قورباغه هستید، شاید مزه موک هواک برایتان جالب به نظر برسد.



لو مو (Luu Muu)
اگر از شر انگل‌ها جان سالم به در ببرید و نمیرید، باز هم برای خوردن این غذا واقعا نیاز به یک معده آهنین و ضد ضربه دارید. امتحان کردن این غذا دیوانگی محض است. این غذا از ترکیب خون تازه خوک، ادویه جات و نودل درست شده است و خودرن آن واقعا دل و جرات می‌خواهدُ مگر اینکه از جان خود سیر شده باشید. بر اساس گزارش دکتر دانیل شار، متخصص دامپزشکی بانکوک، مصرف خون خام خوک ممکن است باعث عفونت استرپتوکوک سوئیس (Streptococcus suis infection) شود که  15 تا 20 درصد مواردی که به این عفونت مبتلا می‌شوند، در نهایت جان خود را از دست می‌دهند. اگر واقعا اینقدر دیوانه هستید که می‌خواهید این غذا را امتحان کنید، بهتر است قبل از خوردن آن وصیت خود را بنویسید و برای زنده ماندن خود دعا کنید.



سخن آخر
خیلی چیزها در دنیا وجود دارد که ارزش امتحان کردن را ندارند. در تایلند ممکن است با چیزهای عجیب و غریب زیادی رو به رو شوید اما این نکته را همیشه به خاطرتان بسپارید که شما برای تفریح و آرامش به تایلند سفر کرده اید نه به قصد خودکشی؛ پس هز چیزی را امتحان نکنید و تا حد امکان پیشنهاد غربیه‌ها برای غذا و دیگر چیزهای خوردنی را رد کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین و به روزترین  تور ارزان پوکت تایلند به وب سایت توریاب مراجعه کنید.
کد N1970124

وبگردی