آفتاب

در جنگ هم در محاصره و هم در تحریم اقتصادی بودیم/ انتقام شهدای اهواز را می‌گیریم

در جنگ هم در محاصره و هم در تحریم اقتصادی بودیم/ انتقام شهدای اهواز را می‌گیریم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، حمایتی جهانی بود، تاکید کرد: ملّت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین جهانی قرار داشت. ما در جنگ هم در محاصره و تحریم اقتصادی بودیم. آن‌ها حتی یک سیم‌خاردار به کشور ما نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرتیپ حسین سلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، فرارسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و اظهار دشت: همه دوستان می‌دانند که تهاجم دشمن در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب یکی از خطرناک‌ترین سناریوهای جهانی استکبار علیه ملّت بزرگ ایران بود. این نابرابرترین جنگ بزرگ تاریخ بشریت بود که در آن، آرایش سیاسی صحنه در سطح همه قدرت‌های بزرگ جهان شکل گرفته بود. 

وی ادامه داد: از آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب آنان در منطقه خلیج فارس، همگی یک صف‌بندی و آرایش سیاسی جهانی را علیه انقلاب بزرگ ملّت ایران صورت داده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، حمایتی جهانی بود، اظهار داشت: ملّت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین جهانی قرار داشت. ما در جنگ هم در محاصره و تحریم اقتصادی بودیم. آن‌ها حتی یک سیم‌خاردار به کشور ما نمی‌دادند، امّا حرکت الهام‌یافته از روح عاشورا در ملّت ایران، یک حماسه شگفت‌انگیز را در سطح جهان و تاریخ نبردها به ثبت رساند.

 

سلامی با تاکید بر اینکه ملّت ایران با جهادی عاشورایی که از آن واقعه خونین سال ۶۱ هجری الهام می‌گرفت در مقابل این جهان قدرتمند ایستاد، تصریح کرد: آنها آمده بودند تا نور خدا را خاموش کنند؛ ملّت ایران را به تسلیم بکشانند، رهبر بزرگ انقلابش را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملّت‌ها بدون تکیه بر قدرت‌های استکباری ممکن نیست امّا ملّت بزرگ ایران، همه این رؤیاها را در هم شکست و باطل‌السحر فتنه‌ای بود که در آن دوران بر ملّت بزرگ ایران تحمیل شد.

وی افزود: سرانجام جنگ با تحمیل اراده ملّت ایران پایان یافت، بدون اینکه وجبی از این خاک در اختیار دشمنان قرار گیرد. نه تنها ملّت ایران پیروز به درآمد، بلکه قدرتمندتر از آغاز جنگ، آماده می‌شد تا در برابر توطئه‌های بزرگی که شکل می‌گرفت بایستند. نتیجه این شد که تصور جهانی از کشور و ملّت ایران و نطام و اسلام تغییر یافت.

این مقام عالی نظامی با بیان اینکه ملّت ایران با اعتبار و منزلتی جدید معرفی شد، خاطرنشان کرد: با پایان دفاع نقدس، داستان و ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست‌های دشمنان ما بود و نه پایان توطئه‌های آنها و نه پایان پیروزی‌های ملت ایران و نه پایان قدرت‌سازی و اعتباریابی بیشتر این کشور در دستگاه مختصات جهانی. آن حادثه به ما نشان داد که برای بقا باید قوی بود. در نظام فعلی جهان، قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

سلامی به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و ابراز داشت: در سی و نهمین سال این دفاع با شکوه، در آغاز هفته دفاع مقدس، در اهواز و خوزستان که کانون و پایتخت مقاومت و دفاع ملّت بزرگ ایران است، حادثه غم‌انگیزی شکل گرفت. دشمنان ایران و اسلام که نمی‌توانند اقتدار امنیتی نظام ما را ببینند، در یک حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه و کور، جمعی از هم‌وطنان ما و مدافعان میهن اسلامی را که برای تجلیل از شکوه حماسه‌های آن دوران طلایی به میدان آمده بودند به گلوله بستند.

وی با تاکید بر اینکه سنت الهی آن است که توطئه دشمنان به خودشان برمی‌گردد، بیان کرد: هرچند این حادثه در نگاه ظاهری، غم‌انگیز و هولناک بود و جمعی از عزیزان ما را به شهادت رساندند و جمعی را مجروح کردند، امّا در بطن آن، سرشار از تجلّی و ظهور رحمت‌های واسعه الهی بر این سرزمین بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تجربه چهل ساله دفاع در برابر استکبار نشان داد که همیشه شهادت، سعادت بخش و حلال مشکلات جامعه ماست، یادآور شد: بعد از این حادثه، آنها که می‌خواستند با این ماجرا، تفرقه‌های خونین را در خوزستان رقم زنند، دیدند که چگونه شهادت، عامل وحدت و همدلی و پیوند قلب‌ها شد. در آن تشییع جنازه با شکوه و استثنایی، مردم اهواز همه آمده بودند؛ بدون اینکه ترسی از به رگبار بسته شدن مجددشان داشته باشند. هیچ قلبی نمی‌لرزید.

سلامی اضافه کرد: مردم با قلب‌هایشان آمده بودند و همه آمده بودند. کسی نمی‌توانست تشخیص بدهد که خانواده عزیز این شهدا کیست. همه، خانواده این شهدا شده بودند. آمده بودند نشان دهند ملّت ایران از شهادت نمی‌ترسد؛ همانگونه که امامش فرمود.

وی با یادآوری مجدد حضور مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای اهواز عنوان کرد: آنها آمدند و محاسبات همه را تغییر دادند. محاسبات رئیس‌جمهور آمریکا را که فکر می‌کند نطام ما پتشوانه اجتماعی خود را از دست داده است. هیچ‌کس در اهواز در خانه نمانده بود. 

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمنان که به دنبال تفرقه بودند، دیدند که چگونه مشعل‌های وحدت، فروزان شد و مردم چگونه دوباره به صحنه آمدند،‌ و مشکلات را فراموش کردند و دغدغه اصلی‌شان حفظ انقلاب و دفاع از ارزش‌ها شد.

سلامی با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی اهواز دارای عقبه منطقه‌ای و جهانی است، اظهار داشت: طراحان این راهبردهای کور در آن مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی عربستان و امارات دور می‌زند. ما بر اساس فرمان مبارک آیت‌الله خامنه‌ای گفتیم و اکنون یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که انتقام قطره قطره خون شهدایمان را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم‌انگیز خواهیم گرفت.

ادامه دارد... 

کد N1969102

وبگردی