آفتاب
مجید نامجو مطلق:

نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست/ برای ۹۰-۱۰ کردن باید فرهنگسازی شود

نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست/ برای ۹۰-۱۰ کردن باید فرهنگسازی شود

پیشکسوت آبی پوشان گفت: فتاحی و فردوسی پور از نظر قانونی درست می‌گویند اما باید دید که آیا در ایران ابزار مناسب اجرایی کردن این قانون را داریم یا خیر.

مجید نامجو مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تخصیص ظرفیت ۵۰-۵۰ بین تماشاگران دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی اظهار داشت: فردوسی پور  و فتاحی از نظر قانون درست می‌گویند و آنها دنبال اجرا کردن قانون بودند. اما حرف فتحی از آنجایی درست بود که می‌گفت فعلا در کشور زیرساخت اجرای این قانون را نداریم. واقعا الان چه ساز و کاری برای شناسایی هواداران هست؟ آیا الان هواداران از نظر فرهنگی آمادگی اجرای این طرح را دارند؟

وی افزود: شما فرض را بر آن بگیرید که ۱۰ درصد ورزشگاه آزادی که حدود ۷ هزار نفر می‌شود را به هواداران پرسپولیس تخصیص دهند. شاید برای دربی فقط بالای بیست هزار هوادار پرسپولیس از شهرستان‌های دور به ورزشگاه بیایند و با این قانون پشت در می‌مانند. آیا ازدحام چنین جمعیت خسته و عصبی نمی‌تواند زمینه ساز ایجاد خلل اجتماعی و ناهنجاری شود؟ آیا این اتفاق نمی‌تواند منجر به خسارتهای مالی و حتی جانی برای مردم و تخریب اموال عمومی شود؟

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص شرایط دو تیم و نتیجه احتمالی این بازی بیان داشت: بارها در این بازی‌ها به میدان رفتم به خوبی شرایط آن را درک می‌کنم. بازیکن چه استقلالی چه پرسپولیسی وقتی وارد زمین می‌شود جدول و شرایط قبلی تیمش را فراموش می‌کند و فقط به این دیدار فکر می‌کند.

کاپیتان سابق استقلال گفت: دربی تهران تنها فوتبال دنیاست که نتیجه آن فقط به شرایط داخل زمین بستگی دارد و  اتفاقات داخل زمین مشخص می‌کند کدام تیم شرایط بهتری خواهد داشت. 

کد N1967901

وبگردی