آفتاب

همکاری‌ مشترک دانشگاهی با کنسرواتوآر ملی هنر وحرفه فرانسه

همکاری‌ مشترک دانشگاهی با کنسرواتوآر ملی هنر وحرفه فرانسه

همکاری های مشترک علمی دانشگاهی با کنسرواتوآر ملی هنر و حرفه فرانسه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در پی سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به فرانسه که در تاریخ ۲۸ خرداد ۹۷ تا تاریخ ۳۱ خرداد ۹۷ انجام شد؛ هیاتی متشکل از نمایندگان کنسرواتوآر ملی هنر و حرفه فرانسه (CNAM) با دکتر کوهیان؛ معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی در امور همکاری های علمی و سازمان های تخصصی بین المللی دیدار و گفتگو کردند.

این نشست با حضور معاون مدیر کل CNAM در بخش استراتژیِ و توسعه، متخصص آموزش حرفه ای میانی و آموزش ادارات دولتی و نیز مسئول امور بین الملل و هماهنگ کننده برنامه آموزش حرفه ای وزارت امور خارجه فرانسه و CNAM و نماینده ارشد وزارت امور خارجه کشورمان، و مرکز همکاری های علمی بین المللی برگزار شد.

 کنسرواتوار ملی The Conservatoire National des Arts et Métiers (CNAM) ؛ یک موسسه آموزش عالی در مقطع دکتری است که به عنوان مدرسه عالی در آموزش مهندسی شناخته شده و توسط دولت فرانسه اداره می شود.

این موسسه آموزش عالی که به آموزش و پرورش و انجام تحقیقات برای ارتقای علم و صنعت؛ می پردازد؛ از طریق همکاری های گسترده بین شرکت‌های مختلف و سازمان های حرفه ای؛ سه هدف، آموزش و پرورش حرفه ای برای کسب و کار، فناوری اطلاعات و نوآوری، و انتشار فرهنگ علمی و فناوری را دنبال می کند.

امکانات این موسسه آموزشی، زمینه مناسبی را برای برقراری ارتباطات بین دانشگاهی برقرار خواهد ساخت. اعضای هیات CNAM ؛ در طول سفر خود به کشورمان؛ از دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، تهران، خوارزمی، الزهرا (س)؛ صنعتی شریف، پیام نور و بوعلی سینا همدان؛ مرکز مدیریت صنعتی و اتاق بازرگانی دیدار و با مقامات مراکز آموزشی و پژوهشی کشورمان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

کد N1967779

وبگردی