آفتاب

ماموریت بزرگ الکساندر نوری؛ مانع شادی حریفان شو!

ماموریت بزرگ الکساندر نوری؛ مانع شادی حریفان شو!

آلکساندر نوری که در میانه فصل گذشته از وردربرمن جدا شد با اینگولشتات در دسته دوم بوندس‌لیگا به توافق رسید و از هفته هفتم روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

به گزارش ایلنا، مربی ایرانی - آلمانی جانشین استفان لیتی می‌شود که در شروع فصل نتایج خوبی با اینگولشتات نگرفت تا برکنار شود. این تیم در آخرین بازی در خانه با یک گل مغلوب سن‌پائولی شد و با تنها پنج امتیاز در رده پانزدهم است. آلکساندر نوری شروع سختی دارد و تیمش سه‌شنبه باید در خانه کلن بازی کند که با 13 امتیاز صدرنشین است. او هر چند زمان زیادی برای آماده‌سازی تیمش ندارد، ولی تصمیم گرفته که در این بازی شخصا روی نیمکت بنشیند. دستیار نوری در اینگولشتات مارکوس فلدهوف خواهد بود که در برمن هم با او همکاری می‌کرد. قرارداد هر دو مربی تا سال 2020 (یک و نیم ساله) است.

 آلکساندر نوری، انتخاب مناسب

آنجلو وی‌یر، مدیر ورزشی اینگولشتات درباره این انتخاب گفت: «بعد از مذاکرات کاملا باور داریم که او همان کسی است که نیاز داشتیم. آلکس اشتیاق زیادی برای این ماموریت دارد و در وردربرمن هم نشان داده که می‌تواند تیم جدیدی بسازد.» آلکساندر نوری هم درباره پست جدیدش گفت: «برای کار در اینگولشتات کاملا آماده‌ام. شرایط تیم فوق‌العاده است. حالا بستگی به ما دارد که متحد شویم و تیم را دوباره به مسیر درست برگردانیم.» نوری قبل از امضای قرارداد جدید با وردربرمن هم به توافق رسید، چرا که قراردادش با این باشگاه بوندس‌لیگایی تا پایان فصل جاری اعتبار دارد. دستمزد نوری در تیم جدید کمی کمتر از یک میلیو یورو خواهد بود، ولی مابه‌التفاوت قرارداد را وردربرمن پرداخت می‌کند. کلاوس فیلبری، مدیرعامل وردربرمن گفت: «شخصا برای آلکس خیلی خوشحالم. او مربی خوب، جوان و جاه‌طلبی است که برای اینگولشتات کاملا مناسب است.  اینگولشتات باشگاه دسته دومی با جاه‌طلبی بالاست که افراد خوبی در آن کار می‌کنند.  برای آلکس بهترین‌ها را آرزو داریم.» اینگولشتات در سال 2017 از بوندس‌لیگا به دسته دوم سقوط کرد.

زمان کم برای تدارک بازی با کلن صدرنشین

آلکساندر نوری پس از انتصاب به‌عنوان سرمربی اینگولشتات در کنفرانس خبری قبل از بازی با کلن شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران درباره پست جدیدش و این بازی سخت پاسخ داد. اینگولشتات سه‌شنبه شب میهمان کلن، صدرنشین بوندس‌لیگای دو است. او درباره هدایت این تیم دسته دومی گفت: «لازم نبود که خیلی فکر کنم. گفت‌وگوی ما خیلی خوب پیش رفت و ما خیلی سریع توانستیم تصمیم بگیریم. حالا باید به یک تیم قدرتمند تبدیل بشویم. با بازیکنان صحبت می‌کنیم و می‌خواهیم مقابل کلن شجاعانه به میدان برویم.» آلکساندر نوری درباره بازی مقابل صدرنشین بوندس‌لیگای دو گفت: «در مصاحبه مطبوعاتی درباره تاکتیک‌ها و جزییات فنی صحبت نمی‌کنم. می‌خواهیم مقابل این حریف خیلی قوی نمایش خوبی داشته باشیم. باید با اعتماد به نفس بازی کنیم و به سختی تلاش کنیم تا در پایان موفق باشیم.» نوری اضافه کرد: «شادی گل هواداران کلن در این فصل خیلی تکرار شده. ماموریت ما در این بازی این است که کاری کنیم اصلا این آهنگ شنیده نشود. ما زمان خیلی کمی داریم، ولی مشتاق حضور در این بازی هستیم.»

گزارش: آرمن ساروخانیان

کد N1967132

وبگردی