آفتاب

حمایت ویژه از اقشار خاص در شرایط اقتصادی موجود در دستور کار

حمایت ویژه از اقشار خاص در شرایط اقتصادی موجود در دستور کار

سرپرست وزارت‌کار گفت: حمایت ویژه از اقشار خاص در شرایط اقتصادی موجود را در دستور کار داریم.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی شامگاه سه‌شنبه امروز در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، مهمترین راهبردهای این وزارتخانه را تشریح کرد.

وی گفت: وزارت کار بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین وزارتخانه در حوزه اجتماعی به شمار می‌رود که فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه نیز در جهت حمایت‌های اجتماعی است.

محسنی بندپی، برنامه ملی مبارزه با فقر و بسط رفاه و عدالت اجتماعی را اولین برنامه راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: با کمک مجلس توانستیم ابتدای سال ٩٦ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را سه تا پنج برابر افزایش دهیم و حمایت ویژه از اقشار خاص در شرایط اقتصادی موجود را در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار است که وزارتخانه‌ای در کشور رصد و پیگیری امور مربوط به اشتغال را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و اشتغال فراگیر و روستایی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت دنبال می‌کنیم.

سرپرست وزارت کار ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سیاست‌های  اجتماعی را در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دنبال می‌کنیم.

محسنی بندپی افزود: توسعه تعاونی‌ها، حمایت از زنان سرپرست خانوار، پایدارسازی صندوق‌ها، اصلاح نظام بنگاه‌داری، تامین سلامت بازنشستگان، ایجاد اشتغال جدید و صیانت از اشتغال موجود را با جدیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌کنیم.

کد N1967049

وبگردی