آفتاب

فعال‌شدن گزینه«مشاهده پرداختی‌های مدیران»درگروی تصمیم هیات وزیران

فعال‌شدن گزینه«مشاهده پرداختی‌های مدیران»درگروی تصمیم هیات وزیران

معاون رئیس جمهور باابلاغ بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص سامانه ثبت حقوق و مزایا،اعلام کرد: هیئت وزیران در موردزمان فعال‌شدن گزینه«مشاهده پرداختی‌های مدیران» تصمیم گیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در خصوص سامانه ثبت حقوق و مزایا الزاماتی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۶۶۱۱۱ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۳۹۷، کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مکلفند ضمن طراحی و درج گزینه «مشاهده پرداختی‌های مدیران» با محتوای داده‌های فرم پیوست در سامانه اطلاعاتی دستگاه خود، اطلاعات مربوط به اقلام پرداختی مشتمل بر حقوق، فوق‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به کلیه مقامات، روسا، مدیران و همترازان آنان (ازسطح مدیرکل به بالا) را از هر محل در یک فیش حقوقی درج و در گزینه مذکور بارگذاری کنند.

همچنین با ابلاغ این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی دارای مقررات خاص و یا مشمول قانون کار، پس از تطبیق اقلام پرداختی‌ به مدیران خود متناظر با ردیف‌ها و اقلام مندرج در فرم مذکور، اطلاعات مربوط را در سامانه بارگذاری کنند.

در مورد فعال‌شدن گزینه «مشاهده پرداختی‌های مدیران» این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی مشمول را مکلف کرده است به منظور دسترسی و مشاهده نهادهای نظارتی و عموم مردم از مهرماه سال جاری آمادگی داشته باشند اما نهایتا هیئت وزیران طی تصویب‌نامه‌ای در مورد زمان دقیق اجرای آن، تصمیم‌گیری می‌کند.

بارگذاری اطلاعات مذکور در سامانه ثبت حقوق و مزایای سازمان اداری و استخدامی کشور نیز الزامی و مسئولیت اجرای این بخشنامه بر عهده بالاترین مقام مجاز و ذیحسابان دستگاه اجرایی (یا مدیران مالی و عناوین مشابه) است. 

کد N1966338

وبگردی