آفتاب

شوراها هنوز جایگاه قانونی خود را بازنیافتند

شوراها هنوز جایگاه قانونی خود را بازنیافتند

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم جایگاه حقوقی و قانونی شورا را مطابق با قانون اساسی متبلور سازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی با اصحاب رسانه در راستای تشریح عملکرد یکساله این کمیسیون برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید ابراهیم امینی با اشاره به چگونگی شکل گیری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: با توجه به اینکه در   دوره پنجم شوراها  اصلاحیه قانون شوراها تعداد اعضای شوراها به ویژه در تهران کاسته شد و به 21 نفر تقلیل یافت مباحثی پیرامون اینکه آیا این کمیسیون باقی بماند یا با کمیسیون های دیگر ادغام شود مطرح شد.

وی افزود: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که  کمیسیون نظارت و حقوقی با توجه به نقش و اهمیتی که دارد و نیز با توجه به  جایگاه شوراها و نظارتی که می تواند بر امور مختلف مدیریت شهری داشته باشد منطقی این است که این کمیسیون باقی بماند و لذا مقرر شد از هر  کمیسیون یک نفر در کمیسیون نظارت و حقوقی حضور پیدا کنند به جز بنده  که فقط در این کمیسیون هستم دیگران در کمیسیون های تخصصی دیگر عضو هستند لذا این کمیسیون به عنوان یک کمیسیون تخصصی است به دلیل حضور دوستان در کمیسیون های دیگر اطلاعات کاملی از کارکرد کمیسیون ها داریم  که می تواند موثر و مفید واقع شود.

کد N1965886

وبگردی