آفتاب
سرپرست دانشگاه تاکید کرد:

به دنبال تحول و کارآمدسازی دانشگاه آزاد هستیم

به دنبال تحول و کارآمدسازی دانشگاه آزاد هستیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون مطالبه از این دانشگاه و مسائل کشور با سال های گذشته متفاوت است بنابراین به دنبال تحول و کارآمدسازی این دانشگاه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی در سی و چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: واحدهای استانی با اجرای طرح تعاون مشکل کمبود اعضای هیات علمی نخواهیم داشت و اعضای هیأت علمی و کارمندان مربوط به استان بوده و واحد دانشگاهی که در آن فعالیت دارند، به عنوان محل خدمت آنها خواهد بود و با اجرای این طرح هیچ واحدی اجازه ندارد در صورت وجود استاد در استان، مدرس معادل به صورت حق التدریس جذب کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری یکی از مراکز مهم تربیت قوه عاقله را دانشگاه می دانند، گفت: رهبر معظم انقلاب بر درگیر شدن دانشگاه با مسائل کشور تاکید دارند و دانشگاه باید برای چالش های کشور که مسائل حقیقی و واقعی است، راهکار ارائه کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: باید با برندسازی و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شویم.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه یکی از عناصر اقتدار کشور است، تاکید کرد: ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است و معتقدیم باید سهم خود را در اقتدار جمهوری اسلامی ایران به خوبی ایفا کنیم، چراکه این دانشگاه سازمانی مبتنی بر سرمایه های مردم است و اگر قرار است تحولی در نظام آموزش عالی کشور رخ دهد، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از عهده آن برآید.

وی با تاکید بر اینکه در مقابله با تهدیدات دشمنان باید به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم، گفت: غرب سه مقوله اقتصاد، امنیت و فرهنگ را در بستر تحریم، گروهک های تروریستی وابسته به ایادی استکبار و جهان شبکه ای مورد تهدید قرار داده و حرکت رو به جلو در جهت تمدن نوین اسلامی نسخه علاج این تهدیدات است و مقام معظم رهبری دانشگاه را در این بین نقش آفرین می دانند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم تمدن نوین اسلام را بسازیم، باید تحول ایجاد و خلق آینده کنیم، چراکه مسیر گذشته برای زمان خودش بوده و اکنون مطالبه از دانشگاه آزاد اسلامی و مسائل کشور با سالهای گذشته متفاوت است، بنابراین به دنبال تحول و کارآمدسازی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

طهرانچی عنوان کرد: شعار برخی کیفی سازی در دانشگاه است، اما ما می گوییم دانشگاه باید کارآمدسازی کند و کیفی سازی جزئی از کارآمدسازی است و برای تحقق شعار کارآمدسازی افق ۱۴۰۴ را تعیین کردیم که باید در این افق انتخاب اول داوطلبان باشیم.

وی اظهار داشت: تاکید داریم که هفت سال دیگر انتخاب اول دانشجویان، محققان و مدرسان باشیم و برای این افق یک شعار داریم که دانشگاه آزاد اسلامی باید بسترساز اشتغال دانش بنیان شود چرا که راه نجات کشور دیگر اشتغال سرمایه بنیان نیست، بلکه اشتغال دانش بنیان است و خیل عظیم مشتاقان تحصیل در رشته های پزشکی گواه این مطلب است.

کد N1965761

وبگردی