آفتاب
عضو هییت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت سکه به 4 میلیون‌و هفتصد هزار تومان

افزایش قیمت سکه به 4 میلیون‌و هفتصد هزار تومان

کشتی‌آرای اظهار داشت: مجموع تقاضاها باعث شد تا امروز قیمت سکه با افزایش بی‌سابقه همراه شود و برای اولین بار نرخ 4 میلیون‌وهفتصد تومان را تجربه کند و نزدیک به چهارصد تومان حباب داشته باشد. همان‌طور که ذکر شد علت و عامل اصلی این افزایش، نرخ ارز است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش بی‌سابقه قیمت سکه گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی طلا تغییری نداشته است، این افزایش قیمت سکه مربوط به افزایش نرخ ارز و افزایش تقاضا پس از یک هفته تعطیلی و سوگواری است.

وی افزود: مجموع این تقاضاها باعث شد تا امروز قیمت سکه با افزایش بی‌سابقه همراه شود و برای اولین بار نرخ 4 میلیون‌وهفتصد تومان را تجربه کند و نزدیک به چهارصد تومان حباب داشته باشد. همان‌طور که ذکر شد علت و عامل اصلی این افزایش، نرخ ارز است.

وی با رد وجود سوداگری در بازار گفت: اینکه ما همه این افزایش را به سوداگران نسبت دهیم درست نیست، باید توجه کرد که اقتصاد براساس یک سری معادلات استوار است و این معادلات می‌گویند که وقتی ارزش ریال در برابر سایر اسعار کاهش می‌یابد، عرضه نسبت به تقاضا همخوانی ندارد و فاصله ایجاد شده موجب افزایش نرخ ارز می‌شود که آن نیز در افزایش نرخ سکه بازتاب می‌یابد.

عضو هییت مدیره طلا و جواهر تهران با اشاره به آخرین قیمت انواع سکه گفت: نرخ هر سکه تمام با تصویر امام 4میلیون و هفتصد هزار تومان، هر قطعه سکه تمام با طرح قدیم 4میلیون و پانصدوپنجاه هزار تومان، هر قطعه سکه نیم 2میلیون و سیصدوده هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و دویست‌وبیست هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ششصدوشصت هزار تومان است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلا یک میلیون‌ونهصد هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز چهارصدوچهل هزار تومان است.

کد N1965699

وبگردی