آفتاب
امیر تسویه‌چی:

رشادت کارکنان نهاجا در دفاع مقدس تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور داشت

رشادت کارکنان نهاجا در دفاع مقدس تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور داشت

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری با بیان اینکه نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اجازه قطع صادرات نفت را نداد، گفت: رشادت کارکنان نهاجا در دفاع مقدس تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خلبان محمد تسویه‌چی فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری در مراسم گرامیداشت عملیات کمان ۹۹ با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی هوایی در روز نخست جنگ تحمیلی با ۴ فروند جنگنده وارد مرزهای هوایی دشمن شد و پایگاه‌هایی را از متجاوزان مورد اصابت قرار داد. این حمله هوایی کمتر از ۳ ساعت بعد از تجاوز دشمن به ایران اسلامی صورت گرفت.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش در دومین روز آغاز جنگ تحمیلی عملیات بزرگ ۱۴۰ فروندی را با نام کمان ۹۹ انجام داد و در این عملیات بخش قابل توجهی از پایگاه‌های نظامی، فرودگاه‌ها و توان هوایی رژیم بعثی را مورد اصابت قرار داد و تا مدت‌ها توان نیروی هوایی ارتش عراق کاهش پیدا کرده بود.

تسویه‌چی ادامه داد: هدف از این عملیات راهبردی هوایی، منصرف ساختن عراق از ادامه جنگ و جلوگیری از گسترش آشوب و خونریزی در مرزهای جنوب و جنوب غرب ایران بود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری با بیان اینکه نیروی هوایی در ابعاد سیاسی و اقتصادی نقش عظیمی را در ۸ سال دفاع مقدس ایفا کرد، تصریح کرد: از جمله آنها می‌توان به تامین امنیت نفتکش‌ها، مقابله با جنگنده های دشمن و جلوگیری از حملات آنان اشاره کرد.

وی در پایان تاکید کرد: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت متوقف شود که این اقدام نتیجه رشادت و از جان گذشتگی خلبانان و کارکنان انقلابی نهاجا بود و تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی کشور داشت.

کد N1964425

وبگردی