آفتاب

سرازیر شدن فاضلاب‌ها به دریاچه اوان نگران‌کننده است

سرازیر شدن فاضلاب‌ها به دریاچه اوان نگران‌کننده است

همشهری آنلاین: معاون محیط زیست استان قزوین گفت: جاری شدن فاضلاب روستاها به دریاچه اوان می‌تواند تهدید جدی برای تخریب سیمای طبیعی این چشم‌انداز زیبای گردشگری باشد و باید برای حل آن اقدام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، عبدالحسین مظفری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن مدیریت بحران قزوین تشکیل شد اظهار داشت: حفظ منظر طبیعی در دریاچه اوان ضروری است و نباید تغییرات و فعالیت‌های عمرانی و ساماندهی به سیمای طبیعی آن آسیب بزند.

وی افزود: باید وضعیت فاضلاب روستاهای اوان و ورگل که به دریاچه اوان سرازیر می‌شود مدیریت شود هر چند روستاها از چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند اما باید شرکت آبفا برای ساماندهی آن برنامه داشته باشد.

مظفری تصریح کرد: سیلاب‌هایی که از شرق وارد دریاچه می‌شود همچنان ادامه دارد لذا لازم است در این زمینه هم اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: پتانسیل دریاچه اوان در خصوص صید ورزشی مهم است و رویکرد ما باید استفاده از همه این قابلیت‌ها باشد زیرا اوان تنها دریاچه‌ای است که سیمای طبیعی خود را حفظ کرده است.

کد N1963436

وبگردی