آفتاب

خانواده، اساتید و مسئولان دانشگاه؛ پناهگاه دانشجو در زمان سختی‌ها

خانواده، اساتید و مسئولان دانشگاه؛ پناهگاه دانشجو در زمان سختی‌ها

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح سال تحصیلی این دانشگاه تاکید کرد: خانواده، اساتید و مسئولان دانشگاه پناهگاه دانشجو در زمان بروز مشکلات و سختی‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی در آیین افتتاح سال تحصیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، این دانشگاه را بالنده در عرصه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوران دفاع مقدس نیز ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی سپس به شرح توصیه پنج نکته اساسی به دانشجویان پرداخت و ادامه داد: دوران دانشجویی بخشی از مسیر است که باید با آن آشنایی کامل داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ باید با مخاطرات، فرصت‌ها و آسیب‌های مسیر آشنا بود و نیز مدام دست به ارزیابی زد که آیا در مسیر درست هستیم یا خیر.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین بر شناخت دانشگاه، محیط و ساختارهای حقوقی آن تاکید کرد و افزود: این دانشگاه که کانون انسجام استعدادهای بسیاری است با عقل جمعی اداره شده و شناخت مسئولان آن به شناخت شما از ظرفیت‌های دانشگاه کمک خواهد کرد.

میراحمدی اضافه کرد: باید این باور را در خود تقویت کنیم که یکایک شما می‌توانید با تحصیل و تهذیب در دانشگاه به قله‌های پرافتخار دست پیدا کنید. ظرفیت‌های موجود در دانشگاه این فرصت طلایی را در اختیار شما قرار داده و شرط دیگر نیز داشتن عزم و اراده و توکل بر خداست.

وی در همین زمین ادامه داد: اگر برای این مسیر برنامه‌ای نداشته باشید، فقط کارت دانشگاه نصیب شما شده و دچار احساس بطالت و سردرگمی خواهید شد. این در حالی است که دانشگاه محیط رقابت‌ها و الگوگیری و الگودهی است.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه خاطرنشان کرد: حداقل انتظار پدر و مادرهای شما و پدر و مادرهای معنوی شما رشد همه‌جانبه و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی در دانشگاه است.

میراحمدی با اشاره به اینکه به وجود آمدن مشکلات و سختی‌ها در مسیر دانشجویی جزئی از طبیعت آن است، پناهگاه اصلی دانشجویان در زمان بروز مشکلات را خانواده، اساتید و مسئولان دانشگاه عنوان کرد و گفت: در هیچ شرایطی خودتان را از مشورت با این افراد دریغ نکرده و فردگرایی، انزوا، رجوع به افراد ناباب و مواد افیونی را کنار بگذارید.

انتهای پیام

کد N1963141

وبگردی