آفتاب

مسکو گزارش تل‌آویو درباره انهدام هواپیمای روس در سوریه را نپذیرفت

مسکو گزارش تل‌آویو درباره انهدام هواپیمای روس در سوریه را نپذیرفت

پس از برگزاری نشست هیأتی از فرماندهان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در مسکو، روسیه گزارش تل‌آویو درباره انهدام هواپیمای روس در سوریه را نپذیرفت.

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه صهیونیستی هاآراتص، روسیه امروز جمعه گزارش تحقیق رژیم اشغالگر قدس درباره انهدام جنگنده این کشور بر فراز لاذقیه در روز دوشنبه را رد کرد.

به گزارش المیادین، روسیه پس از برگزاری نشست هیأتی از فرماندهان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که برای ارائه توضیحاتی درباره این حادثه با مقامات روسیه به مسکو رفته بود، از تل اویو خواست تا تحقیقات جدیدی را در این رابطه به انجام برساند.

این درحالیست که «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که رفتار خلبان های رژیم صهیونیستی در جریان حادثه ای که منجر به سقوط هواپیمای روسیه شد غیر حرفه ای بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرده بود که اسرائیل باید توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه دهد.

پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به طور مستقیم اسرائیل را مسئول سقوط هواپیمای روسی در سوریه دانسته بود.

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای درباره سقوط هواپیمای Il-۲۰ این کشور در سوریه اعلام کرده بود: حملات جنگنده های اسرائیلی به سوریه موجب زنجیره ای از حوادث شده که هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی بخشی از این حوادث است. روسیه پاسخگویی به این حادثه را برای خود محفوظ می داند.

کد N1962835

وبگردی