آفتاب
وزارت خارجه قطر:

توافق درباره احداث منطقه عاری از سلاح در ادلب اقدامی مهم است

توافق درباره احداث منطقه عاری از سلاح در ادلب اقدامی مهم است

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای ضمن استقبال از توافق روسیه و ترکیه در خصوص ادلب اعلام کرد که توافق درباره احداث منطقه عاری از سلاح در ادلب اقدامی مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای از توافق روسیه و ترکیه درخصوص ادلب استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: دوحه معتقد است توافق درباره احداث منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه اقدامی مهم است و نقش زیادی در جلوگیری از کشتار و وقوع فاجعه انسانی در این منطقه دارد. دستیابی به این توافق بیانگر این است که می توان تلاش های بین المللی و منطقه ای در راستای حل و فصل مناقشه موجود و برقراری صلح عادلانه میان تمامی طرف های درگیر در جنگ سوریه را افزایش داد.

وزارت خارجه قطر در ادامه این بیانیه اعلام کرد: دوحه به طور کامل از تلاش ها برای دستیابی به راه حل سیاسی حل بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو 1 و قطعنامه های شورای امنیت درخصوص خواسته های مشروع ملت دوست و برادر، سوریه حمایت می کند.

گفتنی است که روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز دوشنبه در سوچی توافق کردند که تا ۱۵ اکتبر منطقه عاری از تسلیحات را در خطوط درگیری مخالفین مسلح و ارتش دولتی در استان ادلب ایجاد کنند و وزارتخانه های دفاع دو کشور یادداشت تفاهم مربوط به ثبات اوضاع در منطقه ادلب را امضاء کردند.

کد N1961633

وبگردی