آفتاب

شجاعی در تهران و مشهد به دیدار مخاطبانش می‌رود

شجاعی در تهران و مشهد به دیدار مخاطبانش می‌رود

سید مهدی شجاعی در دو نشست درباره آثار منثور عاشورایی خود با مخاطبانش به سخن خواهد نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، کافه کتاب آفتاب مشهد همزان با آغازین روز دهه دوم ماه محرم، عصر روز جمعه 30 شهریور ماه میزبان سید مهدی شجاعی خواهد بود.

شجاعی در این نشست که با دبیری امیر مهدی حکیمی برگزار خواهد شد درباره ادبیات منثور عاشورایی به سخنرانی خواهد پرداخت.

این نشست از ساعت 10 الی 12 صبح در مشهد برگزار خواهد شد.

سید مهدی شجاعی خالق آثار به یادماندنی درباره عاشورا همچون پدر عشق پسر، سقای آب و ادب، از دیار حبیب و ...است.

شجاعی همچنین در روز دوشنبه 26 شهریور ماه نیز در تهران و در فرهنگسرای اندیشه به دیدار مخاطبانش خواهد رفت و درباره کتاب «آفتاب در حجاب» به سخنرانی خواهد پرداخت.

 این برنامه  در قالب سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌خورها  از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای اندیشه با حضور نویسنده و رضوان خرمیان برگزار می‌شود.

«آفتاب در حجاب» روایتی است از زندگی حضرت زینب. از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات.   رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی، ‌ به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است. شجاعی زبان روایتش را توی مخاطب انتخاب کرده، راوی دانای کلی است نامحدود که در تمام روایت حضرت زینب را مخاطب قرار داده و روایتش را پیش می‌برد. فرمی که در ادبیات داستانی ایران نمونه‌اش کمتر دیده شده. داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز می‌شود: چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی: «خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت میکند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پر کشید…» داستان از این کابوس که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر و… آغاز می‌شود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می‌رسیم: «تعبیر شد خواب کودکی‌های من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام...»

کد N1960546

وبگردی