آفتاب

تاریخ کهن و بافت قدیمی محله کن باید حفظ شود

تاریخ کهن و بافت قدیمی محله کن باید حفظ شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در محله قدیمی و تاریخی کن بر صیانت از بافت قدیمی ابنیه و حسینیه های این بخش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در محله تاریخی کن، بر حفظ بناهای قدیمی، باغات و بافت سنتی حسینیه های کن، تاکید و بر اصالت این بخش از تهران به عنوان یکی از محله های قدیمی شهر و صیانت از تاریخ کهن کن اشاره کرد.

مسجد جامعی در بازدید از حسینیه های حاج شعبانعلی سرآسیاب کن ، ابالفضل و اسماعیلیان گفت : بیش از ۵۰ تکیه و حسینیه در شهر تهران از قدیم برپا شده که هر کدام دراشاعه فرهنگ عاشورا و حماسه امام حسین (ع) تاثیر به سزایی داشتند .

وی گفت:  آثار و اشیای داخل تکایا و حسینیه های کن تاریخی و مهم بوده و باید در جریان نوسازی آن ها دقت لازم اعمال شود.

مسجد جامعی در حاشیه این بازدید ضمن گفتگو با کسبه قدیمی کن افزود: مشارکت اهالی محله قدیمی کن در حفظ ابنیه و بناهای قدیمی این محله به خصوص تکایا و حسینیه ها بسیار حائز اهمیت است و نباید بگذاریم این بافت سنتی دستخوش تغییرات شود.

رجبعلی خسروآبادی شهردار منطقه نیز به تلاش برای صیانت از باغات و حفظ بافت محله تاریخی کن تاکید کرد و افزود : با مشارکت اهالی بخش کن ، در نگهداری بناهای قدیمی و تاریخی این محله می کوشیم .

در این بازدید ، شاعر قدیمی این محله در خصوص آداب و سنن بخش کن و دهه محرم  اشعاری قرائت کرد.

بخش کن یکی از محلات قدیمی تهران بوده و بافت معماری آن از خشت و گل و شیروانی های فلزی و چوب است.  کوچه باغ ها و خانه های کهن  این محله زیبا،  امروزه به دلیل توسعه بی رویه شهر نشینی در معرض آسیب های احتمالی قرار دارد. پل آجری، حمام قدیمی، ۵ حسینیه ، ۵ امام زاده ، کوچه ها و  مساجد این محله از آثار قدیمی شهر تهران محسوب می شود

کد N1959887

وبگردی